Er zijn al wat uurtjes geschuurd op de Mirage om te zorgen dat alle kieren verdwijnen. Ze hebben bij Eduard om een of andere reden ervoor gekozen om de lijmnaden niet op dezelfde plek te maken als de panellines, en ook nog eens om ze door sommige structuren te laten lopen, die een kleine offset hebben gekregen. Dat wil zeggen, dat aan beide kanten een luikje in twee verdeeld is en beide kanten niet helemaal op dezelfde hoogte staan. Ik heb dus ook een beetje moeten rescriben.
Als ik de canopy er op zet, dan krijg je een dergelijke overgang naar de fuselage.
Zet ik de windshield er op, dan raakt die het dashboard zodanig dat er een kier onder zit.
Even geprobeerd om dat krachtiger vast te lijmen.
Ik heb het er terug uit moeten wrikken en wat lager monteren om het er toch op te krijgen zonder kier.
Ik ga de canopy toch open zetten, dus passen hoeft die niet, maar wie dat zou willen bouwen, moet aan de rechterkant toch ook deze kier voorkomen door de achterkant van de cockpit groter te schuren, waardoor je hem dieper zou moeten kunnen duwen.
Nu over naar een interessanter verhaal, de Matraraket. Hie is de template geplooid en de raket gedry-fit. Je moet natuurlijk voorkomen dat er lijm tussen deze twee geraakt.
Als een PE vin geplaatst is, laat ik een druppel vloeibare secondelijm op het uiteinde vallen. De lijm loopt alleen tussen de vin en het raketlichaam.
Als alle vinnen op die manier vasthangen, kan je de rest van de lijmnaden vol laten lopen.
De raket heeft hier een clearpart toegevoegd gekregen, dat met een chroomstift voorgekleurd werd aan de binnenzijde. Je kan kiezen uit 2 types, er is er ook eentje met een ondoorschijnende kegel op.
Er zijn ook nog vier stukjes PE voor de bediening van de ailerons op de raket. Nu ga ik de twee AIM-9 raketten op dezelfde manier doen, daarvoor is ook een template toegevoegd.
Als ik de canopy er op zet, dan krijg je een dergelijke overgang naar de fuselage.
Zet ik de windshield er op, dan raakt die het dashboard zodanig dat er een kier onder zit.
Even geprobeerd om dat krachtiger vast te lijmen.
Ik heb het er terug uit moeten wrikken en wat lager monteren om het er toch op te krijgen zonder kier.
Ik ga de canopy toch open zetten, dus passen hoeft die niet, maar wie dat zou willen bouwen, moet aan de rechterkant toch ook deze kier voorkomen door de achterkant van de cockpit groter te schuren, waardoor je hem dieper zou moeten kunnen duwen.
Nu over naar een interessanter verhaal, de Matraraket. Hie is de template geplooid en de raket gedry-fit. Je moet natuurlijk voorkomen dat er lijm tussen deze twee geraakt.
Als een PE vin geplaatst is, laat ik een druppel vloeibare secondelijm op het uiteinde vallen. De lijm loopt alleen tussen de vin en het raketlichaam.
Als alle vinnen op die manier vasthangen, kan je de rest van de lijmnaden vol laten lopen.
De raket heeft hier een clearpart toegevoegd gekregen, dat met een chroomstift voorgekleurd werd aan de binnenzijde. Je kan kiezen uit 2 types, er is er ook eentje met een ondoorschijnende kegel op.
Er zijn ook nog vier stukjes PE voor de bediening van de ailerons op de raket. Nu ga ik de twee AIM-9 raketten op dezelfde manier doen, daarvoor is ook een template toegevoegd.