Dit project ben ik gestart in 2013. Toen ging het om 2 modellen, intussen zijn het er 10 geworden.
Eerst de updates van 2013 tot heden :
Afgelopen week ben ik een Bburago F40 + een Transkit voor de LM versie gaan ophalen, deze wordt in opdracht gebouwd. Omdat ik zelf nog een Bburago heb liggen, ga ik er 2 bouwen, een Hotwheels Elite F40 LM gaat als basis dienen, deze wordt zelf ook verbouwd.
Dit is het Bburago model :
Tijdens het demonteren zijn er wat stukjes plastic afgebroken, het plastic is heel broos geworden :
De cockpit van de Hotwheels ziet er zo uit :
Als eerste heb ik de midden-tunnel uit de Bburago cockpit gezaagd :
De gaten worden met plasticard opgevuld :
Uiteindelijk moet het er zo gaan uitzien :
De motor, versnellingsbak, uitlaten en dergelijke gaan ook flink verbouwd worden, links op de foto de HW, rechts de Bburago :
Dit gedeelte moet er zo gaan uitzien :
De afgelopen dagen heb ik een paar dingen geprobeerd om het lelijke frame aan de achterkant van de Bburago aan te passen.
Het ziet er zo uit :
Die grote ronde buizen wou ik er af hebben en de vierkante buizen wat platter en breder. Dus heb ik de Dremel genomen en er
eerst dit van gemaakt :
Na wat vijlen ziet het er dan zo uit :
En uiteindelijk moet het dit gaan worden. De lelijke ringen zijn dan helemaal verdwenen :
Stevige koperen plaat aan de onderkant, dun aluminium aan de zij- en bovenkant. Het gaat er op deze manier niet alleen beter uitzien,
het geeft ook een stevige basis om het buizenframe dat rond de motor zit (dat buizenframe ga ik helemaal zelf maken, want bij het Bburago
model is dit niet aanwezig) op vast te maken.
Het stuk aluminium is nog wat aan de brede kant, dat wordt een beetje smaller, het gaatje aan de achterzijde wordt ook nog opgevuld.
De rechterkant is ook aangepast, ziet er nu zo uit :
Ik had eerst deze manier bedacht :
Maar daar kruipt een pak meer werk in, en ik weet niet of het op die manier stevig genoeg gaat zijn. Even de beide naast elkaar :
Weinig zal er van te zien blijven als de andere onderdelen erop komen :
Maar ik kan dit zwarte onderdeel van de Kyosho nu gaan namaken en stevig op het alu en koper bevestigen :
Ik heb het frame voor een derde keer aangepast. De tweede versie zag er zo uit :
Maar ik vond de balken te breed, dit is de 3de (en hopelijk definitieve) versie :
De onderste heeft wat krassen opgelopen tijdens het slopen van de 2de versie, dat wordt nog bijgewerkt.
De balken van de bovenste moeten aan de buitenkant nog geschuurd worden.
Het centrale deel van de body heeft ook met de Dremel kennis gemaakt. Voor :
Na :
Samen op de foto met het frame (de binnenkant van de spoiler moet nog glad geschuurd worden) :
Nu heb ik een solide basis om het buizenframe van de achterophanging op de bevestigen.
Groeten
Pascal
Eerst de updates van 2013 tot heden :
Afgelopen week ben ik een Bburago F40 + een Transkit voor de LM versie gaan ophalen, deze wordt in opdracht gebouwd. Omdat ik zelf nog een Bburago heb liggen, ga ik er 2 bouwen, een Hotwheels Elite F40 LM gaat als basis dienen, deze wordt zelf ook verbouwd.
Dit is het Bburago model :
Tijdens het demonteren zijn er wat stukjes plastic afgebroken, het plastic is heel broos geworden :
De cockpit van de Hotwheels ziet er zo uit :
Als eerste heb ik de midden-tunnel uit de Bburago cockpit gezaagd :
De gaten worden met plasticard opgevuld :
Uiteindelijk moet het er zo gaan uitzien :
De motor, versnellingsbak, uitlaten en dergelijke gaan ook flink verbouwd worden, links op de foto de HW, rechts de Bburago :
Dit gedeelte moet er zo gaan uitzien :
De afgelopen dagen heb ik een paar dingen geprobeerd om het lelijke frame aan de achterkant van de Bburago aan te passen.
Het ziet er zo uit :
Die grote ronde buizen wou ik er af hebben en de vierkante buizen wat platter en breder. Dus heb ik de Dremel genomen en er
eerst dit van gemaakt :
Na wat vijlen ziet het er dan zo uit :
En uiteindelijk moet het dit gaan worden. De lelijke ringen zijn dan helemaal verdwenen :
Stevige koperen plaat aan de onderkant, dun aluminium aan de zij- en bovenkant. Het gaat er op deze manier niet alleen beter uitzien,
het geeft ook een stevige basis om het buizenframe dat rond de motor zit (dat buizenframe ga ik helemaal zelf maken, want bij het Bburago
model is dit niet aanwezig) op vast te maken.
Het stuk aluminium is nog wat aan de brede kant, dat wordt een beetje smaller, het gaatje aan de achterzijde wordt ook nog opgevuld.
De rechterkant is ook aangepast, ziet er nu zo uit :
Ik had eerst deze manier bedacht :
Maar daar kruipt een pak meer werk in, en ik weet niet of het op die manier stevig genoeg gaat zijn. Even de beide naast elkaar :
Weinig zal er van te zien blijven als de andere onderdelen erop komen :
Maar ik kan dit zwarte onderdeel van de Kyosho nu gaan namaken en stevig op het alu en koper bevestigen :
Ik heb het frame voor een derde keer aangepast. De tweede versie zag er zo uit :
Maar ik vond de balken te breed, dit is de 3de (en hopelijk definitieve) versie :
De onderste heeft wat krassen opgelopen tijdens het slopen van de 2de versie, dat wordt nog bijgewerkt.
De balken van de bovenste moeten aan de buitenkant nog geschuurd worden.
Het centrale deel van de body heeft ook met de Dremel kennis gemaakt. Voor :
Na :
Samen op de foto met het frame (de binnenkant van de spoiler moet nog glad geschuurd worden) :
Nu heb ik een solide basis om het buizenframe van de achterophanging op de bevestigen.
Groeten
Pascal
Laatst bewerkt door een moderator: