Thx guys, er moeten nog flink wat aanpassingen gebeuren.
De aanpassing (na het verwijderen van het zamac) van de achterkant van de centrale body gebeurd in 3 stappen.
Stap 1 :
Stap 2 :
Stap 3 :
Er moet nog wat geplamuurd en geschuurd worden en dan kunnen de horizontale verbindingstukken gemaakt worden.
Er is flink wat werk nodig om het de kieren aan de binnenkant van de deuren dicht te maken. Eerst heb ik een paar millimeter van de dorpel die aan de binnenkant zit weg gefreesd (om het heel lelijke hoogteverschil weg te krijgen) , daarna met wat plasticard strips de kieren dicht gemaakt :
Een dun laagje primer toont dat er nog wat geschuurd mag worden :
De achteruit heeft aan de onderkant een uitsparing gekregen zodat ze past op de zelf gemaakte bult :
De nieuwe zijkanten sluiten nu ook beter aan :
Tussen het plastic interieur en de metalen body heb ik ook nog een strip gelijmd om die kier te dichten (deze foto toont dat ik nog wat moet frezen aan de dorpel want hij is nog wat te hoog) :
Op deze strip komt een stukje zwarte kabel die de rubber moet voorstellen die bij de 1/1 F40 aanwezig is :
Op deze wazige foto zijn de drie lagen plasticard te zien die nodig waren om de kier op te vullen :
Er was flink wat werk aan om het zover te krijgen, het meeste werk was het eindeloos dryfitten. Hopelijk gaat het met de andere F40's wat sneller.
Groeten
Pascal