Hoofdsponsor

eerste buste poging [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
Alle Na op de ledendag met enkele mensen gesproken te hebben en daarna de forums plat te lezen heb ik enkele buste op een markt gekocht en heb me er eens aan gewaagd.
Ziehier het resultaat van men eerste stukjes.
Wees vooral kritisch want daar leer ik van bij.
Pascal

Bijlagen

• P9030071.jpg
    P9030071.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 106
  • P9030073.jpg
    P9030073.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 106
  • P9030077.jpg
    P9030077.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 106
  • PC270195.jpg
    PC270195.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 104
  • PC270203.jpg
    PC270203.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 103
  • PC270207.jpg
    PC270207.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 103
  • PC270202.jpg
    PC270202.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Pascal spijtig dat je foto's zo klein zijn ...heb je ze gewoon opgeslagen in je eigen album in de gallery ....maar ik heb ze op de één of andere manier toch op een redelijke grote gekregen:$....is dit de eerste maal dat je zo iets doet indien ja ..ben jij gewoon een wonder sdfkkjskng

Dank je Swa
Schilder normaal 1/72 dit was een uitdaging maar wel door de forums te lezen en bij te leren.
De foto,s weet ik niet hoe je dat moet doen ik zie het nu zelf ook
Groeten Pascal

Pascal gewoon een eigen album maken in de gallery en dan kan je ,je foto's uploaden en dan hier gewoon in je topics plakken ...gewoon prachtig man;);)

Hoi Pascal,vergeet niet tijdens het opslaan van de fotos in uw album deze als openbaar te zetten. dan zijn ze zeker zichtbaar voor iedereen.;)

Hey doomwad

Heb geprobeerd maar ben niet handig genoeg denk ik want er is niets veranderd maar blijf zoeken

Hier kan je de uitleg voor de foto's terug vinden ;)

Verder zien je bustes er zeer mooi uit, enkel nog wat meer diepte creëren op sommige plaatsen door schaduwen en highlights te plaatsen, maar daarover laat ik liever de experts uitleg geven ;)
Zelf zou ik toch tevreden zijn mocht ik jouw resultaat bereiken ;)

Pascal, als het met je foto's nog lukt heb je de eerste 3 stappen van het figuur schilderen onder de knie.

Regel 1: als je kritiek wil moet je er voor zorgen dat de mensen iets kunnen erkennen. (zal nog wel lukken, heb geen schrik ook minder goede foto's of dingen te posten waar je zelf niet over tevreden bent. Voor mij is een goede foto minstens 600 pixel groot zonder te veel rand)
Regel 2: als iets niet lukt is elke nieuwe poging een stap voorwaarts. (heb geen schrik iets te vragen, ook aan goede schilders van figuren)
Regel 3: kleur binnen de lijntjes (is voor wat ik kan erkennen uitstekend gelukt)

Ook al is dit een 3d figuur ze is vrij vlak geschilderd, dit kun je verhelpen door meer kleurvariaties in de basiskleur te gebruiken.
in de rode mantel heb je geprobeerd schaduw aan te brengen (zeer voorzichtig), hier mag je gerust je stoute schoenen aan trekken.
Tussen rood en zwart zitten duizenden kleurvariaties van bruin, voor je de diepste schaduw zwart gebruikt heb je dus nog wel een paar keuzen.
Voor rood op te lichten mag je verschillende geel varianten gebruiken nooit wit anders krijgt men roze (tenzij dit gewild is natuurlijk)

Voor de rest best een zeer goede start en hoop meer te zien.

Grtx Jan

attachment.php
attachment.php

Jan
Bedankt voor uw inbreng en uw inzicht is juist maar voor mij is dit nieuw en ben nog niet mee met de technieken die jullie gebruiken mee
De mantel heb ik inderdaad gemengd met waterig zwart en vooral de ogen en huid was ik op gefocust en als ik dan die r.a.f piloot met hond van u zie dan begrijp ik hoe veraf ik nog ben.
Maar bv op de mantel gaan jullie er achteraf op met een wash of mengen jullie dit mee in de rode verf?
Ben nu begonnen met nieuw project en wil een en ander meenemen van jullie ervaring.
hoe maak ik de huid levendig ?
bedankt

Maar bv op de mantel gaan jullie er achteraf op met een wash of mengen jullie dit mee in de rode verf?

Pascal het is op beide manieren mogelijk, ik raad de mensen meestal aan als ze acrylverf schilderen om een wetpallet te maken.
Hierop blijft je verf vochtig en is een lange tijd te gebruiken en goed te verdunnen, meestal brengen acrylschilders te veel verf in een beurt aan.
Als je geen retarder gebruikt in je verf, bestaat de techniek er in dunnen lagen verf transparant over elkaar aan te brengen zodat men een mooie kleur overgang verkrijgt.
Indien je retarder gebruikt in je verf, bestaat de techniek er in de verf met elkaar te vermengen op de figuur en zo de kleurovergang te verkrijgen.

Beide technieken geven na wat oefening het zelfde resultaat, ik gebruik beide technieken.

Voor je vraag hoe maak ik een huid levendig, denk een beetje buiten de normale kleuren.

in de figuren hieronder zit in de huidskleur blauw, paars en zelfs groen.

http://www.modelbouwen.be/threads/13367-Anna-Bonny-DONE?p=283162&viewfull=1#post283162

http://www.modelbouwen.be/threads/13323-Shieldmaiden-WIP?p=281869&viewfull=1#post281869

PS, je moet ook niet alles op een figuur uitproberen op een stuk karton of plastiek kan je ook technieken en kleuren oefenen.

Grtx Jan

ok Jan
Heb oude schilderboek bovengehaald en die beschrijft kleurenpallet en mengen.
Dus ik zal studeren en inderdaad de huid word er beschreven in vele kleuren behalve waar ik mee bezig was waaronder blauw en groen
bedankt voor info en nu ga ik studeren en uitproberen
hoop met goed resultaat af te komen

vriendelijke groeten

attachment.php
attachment.php
Voila Jan heb me volledig laten gaan en ben opnieuw begonnen.
attachment.php
attachment.php
attachment.php

Laatst bewerkt:
Pascal....jij kan je studie ..heel snel en prachtig omzetten in praktijk .....echt mooi .....;););)

Poging tot verouderen tsjapska (hoed).
Ik hoop op reactie van jullie want ben volop aan het leren en dat kan niet zonder gezonde kritiek.
groeten aan allen
Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

Pascal, probeer in de rimpels van het wit een donkere kleur aan te brengen (ocker brown)
probeer dit te schilderen en niet door middel van een wash, klinkt kinky maar het resultaat zal je verbazen (vergeet je verf niet genoeg te verdunnen)
Voor het metalen gedeelte in de dieper liggende delen een fijn zwart streepje, op de top van de plooien een fijn geel kleurig streepje.

Veel succes

Grtx Jan

Ok theorie heb ik begrepen maar in praktijk heb ik het mezelf moeilijk gemaakt denk ik.
ben sportief geweest met bruin en zal vermits ik verdun meerdere lagen moeten leggen schat ik want met rood ben ik bijna klaar mijn in ziens maar dekt wel vlugger al ben ik aan de 5 de laag toe maar met wit nog een eind te gaan.
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

Voor mij is eerste oefening af .
Graag gezonde kritiek daar ik de virus te pakken heb en wil verbeteren met andere projecten die besteld zijn.
Nu gaan er een paar van hun stoel vallen maar ik gebruik trappenvernis of meubelvernis mat.
Mijn ervaring met figuren 1/72 heeft me geleerd dat dit oersterk is en zeer snel droog.
Heb nooit grote maten aangedurfd maar na vier figuren ben ik er weg van en wil ik bijleren .
Door Jan zijn bijdrage hek ik op vrij korte manier veel bij geleerd tot zelfs foto,s nemen want inderdaad na foto,s te trekken van fig 1/72 stond ik versteld van de vele foutjes en beetjes waar zelfs geen verf aanhangt erg confronterend is dat.
Groeten Pascal
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

Terug
Bovenaan