Hoofdsponsor

eerste buste poging [wip]

Dit beloofd wat, als dit je eerste buste is...
Verder doen, je hebt het in je vingers zitten ;)

attachment.jpg

Sterk, niet op hol slagen nu.
Je wit en rood is zonder meer goed men kan er altijd meer uithalen, maar voor een beginner hoed af.
De glans is een persoonlijke smaak, sommige vinden het mooi andere niet.
Persoonlijk opteer ik voor een matte finish.
Volgende stap is dat je de kleuren met een donker lijntje aflijnt, dit met een sterk verdunde donkere kleur.
Het zal je diepte op je figuur ten goede komen.
Je goud is goud, hier kan je ook licht en schaduw inbrengen.

Grtx Jan

Bedankt voor jullie inbreng en lof.
Het blinkende zou dit aan de flash kunnen liggen want ik gebruik alleen maar mat verf van revell en Vallejo.
Goud is moeilijk want daar mislukte het met de onderkleur die nagenoeg weg is geschilderd dus hoe breng ik schaduw en highlights op goudkleur?
Dan aflijnen van overgang kleur ben ik niet mee, graag uitlegje en als laatste vernis staat er nog niet op en die wordt ook mat. Maar wil goud nog wel onder handen proberen te nemen.
Groeten Pascal
PS kleurenpallet die ik gevonden heb in oud boek is ook wel handig.

Heb wat proberen het goud te behandelen met dry bruch techniek nu dat ik toch aan het leren ben ,maar op platte oppervlakte is dit niet simpel vind ik
Zet hem vanavond in vernis want ik voel dat ik aan het einde ben van mijn kunnen en rest mij nog meer te oefenen en te studeren. ineens foto,s in daglicht
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php

Groeten Pascal

Pascal, een wijze beslissing.

je heb een goede buste gemaakt, met de breekstang lukt het toch niet.
De volgende is dan weer een stapje of twee verder en zo evolueer je naar steeds beter werk.
Dit wat je aan ervaring hebt opgedaan neem je gewoon mee naar de volgende, voor de rest is het zoals alle andere dingen zonder oefening wordt het niks of blijft het niks.

Grtx Jan

Heb hier net ingehaakt Pascal , ik moet u bewonderen voor u lef om zulke bustes als deze als " beginneling " aan te pakken .
Wit is één de moeilijkste kleuren om te schilderen . Je hebt een goede start gemaakt en een goede leermeester op het forum .
Hopelijk zien we nog figuren van u verschijnen op dit forum . Ik blijf volgen ...

grt Nicolas

Pascal....je hebt het gewoon in je dat prachtig figuurschilderen:8:8:8....als je een tip krijgt zet je het gewoon om zoals het moet ..echt toppie man ;);););)

Pascal, goud is niet altijd goud het zelfde geld voor zilver

als je goud en zilver mengt kan men verschillende variaties verkrijgen, als je dan nog zwart gebruikt krijg je ontelbare kleuren goud.

attachment.jpg

op de detail foto zie je het nog duidelijker, hier zie je ook wat ik bedoel met aflijnen van je kleuren, het rechter gedeelte van de gordel en de gesp zijn afgelijnd de andere delen nog niet.

attachment.jpg

Grtx Jan

tof jongens bedankt ik neem de info mee naar volgend project als die toekomt 1 dezer dagen.
Jan bedankt voor uw gulle hulp en neem tips in me op. aflijnen begrepen.
Als de stukken er zijn laat ik ze zien want zal hulp nog kunnen gebruiken.
intussen loop ik heel forum af voor foto's en tips te sprokkelen en dat is wat val van een wow in de andere en dat geeft gelijk een boost.
groeten aan allen

Goud lijn ik af gemengd met zilver. Krijg je nog meer het glans effect.

Terug
Bovenaan