5. romp
Afgelopen week bezig geweest om de romp te sluiten en de romp aan de vleugels te maken.
De pasvorm van de romp aan de vleugels is magnifiek, als je tenminste niet eerst de motoren plaatst. Ik kwam daar achter tijdens de dryfit
De luchtinlaten zijn wel geplaatst omdat dit nadien niet meer kan. Ik heb wel goed gecontroleerd of het mogelijk is de motoren te plaatsen nadat alles aan elkaar zit. Een andere reden waarom ik de motoren niet op het vleugel deel heb gelijmd is omdat ik niet goed kan zien hoever de motoren dan uitsteken aan de achterzijde, en ik wil dit wel enigszins op goed hebben.
Door de motoren niet eerst te plaatsen kun je de romp heel iets tegen de vleugel aan duwen en dan minimaal lijm aanbrengen en de delen zitten als gegoten.
Delen aan de binnenzijde gespoten met de AB aan de achterkant moet een klein beetje bijgewerkt worden
Vervolgens de neuskegel en de achterkant er aan gemaakt. De pasvorm hier was vooraan iets minder, maar toch nog goed, de pasvorm aan de achterzijde viel best tegen, best wel grote naden die bijgewerkt moesten worden.
Ook de flaps gemonteerd, er was niet voorzien in een neerwaartse positie, maar gelukkig kon dit gemakkelijk gerealiseerd worden.
Begint er al op te lijken en wordt best een lang/groot model
Bouwtijd: 5 uur
Totaal: 21,5 uur
Grtz Ed