Ik ben begonnen aan mijn derde project. Ik bouw niet dagelijks, zeker niet in de zomer.
Na mijn revell f-14 in 1/72 (zie ander topic) heb ik een f-18 gemaakt van de diamond backs met 50th anniv. scheme. Bleek te hoog gegrepen, alles zelf spuiten ook die kleine diamantjes. Zou ik daar een "mislukt" topic over maken?
Nu dus de F-4F.
Ik ben nog maar een beginnend bouwer, dus ik wou niet dadelijk beginnen met die dure detailspullen van eduard etc...
Maar van de andere kant wou ik toch wat meer leven in de brouwerij dan standaard.
Via het internet kon ik de 5 boeken van verlinden kopen voor 30 euro. En dat heeft me op weg gezet tesamen met het boek F.a.q. about techniques used for constructing & painting aircraft van Villalba.
Ik beweer niet dat ik een correct weergave maak van het echte voorbeeld. Ik wil alleen proberen om een mooier model te maken en ondertussen te leren. Want als ik een ding al geleerd heb, dan is het wel dat moet leren door te doen. Boekjes kijken alleen werkt niet.
Het probleem begon al met de naden die je vaak hebt bij de cockpittubbe die niet goed past in de vliegtuigrompen.
Ik wist niet goed of dat moet gedicht en zo ja, hoe je dat moet doen.
Ik heb de cockpittubbe gekleefd aan één helft van de vliegtuigromp en daar heb ik die kieren gedicht met enkele lagen witte houtlijm. Dat werkt goed. Maar het verven en weatheren wordt er moeilijker door.
De andere helft ook verlijmen en dan de gaten dichten, dat durfde ik niet, want dan kan ik nergens meer aan om te verven en weatheren.
Als ik eerst alles verf en dan het geheel sluit, kan ik die kieren niet meer vullen want dan is het verfwerk om zeep.
Afin, tips zijn dus welkom, want ik weet het niet.
in ieder geval enkele foto's van de stand van zaken tot nu toe.
Afin, Ik zal alles nu in zijn basiskleur zetten.
Dan moet ik gaan detailverven.
Moet ik nu eerst een vernislaag zetten en dan beginnen drybrushen of mag dat onmiddellijk op de basislaag?
De oilwash, mag die over enamel? Of moet ik er een acrylvernislaag opdoen en dan een oilwash met terpentijn verdund aanbrengen?
Merci!
Na mijn revell f-14 in 1/72 (zie ander topic) heb ik een f-18 gemaakt van de diamond backs met 50th anniv. scheme. Bleek te hoog gegrepen, alles zelf spuiten ook die kleine diamantjes. Zou ik daar een "mislukt" topic over maken?
Nu dus de F-4F.
Ik ben nog maar een beginnend bouwer, dus ik wou niet dadelijk beginnen met die dure detailspullen van eduard etc...
Maar van de andere kant wou ik toch wat meer leven in de brouwerij dan standaard.
Via het internet kon ik de 5 boeken van verlinden kopen voor 30 euro. En dat heeft me op weg gezet tesamen met het boek F.a.q. about techniques used for constructing & painting aircraft van Villalba.
Ik beweer niet dat ik een correct weergave maak van het echte voorbeeld. Ik wil alleen proberen om een mooier model te maken en ondertussen te leren. Want als ik een ding al geleerd heb, dan is het wel dat moet leren door te doen. Boekjes kijken alleen werkt niet.
Het probleem begon al met de naden die je vaak hebt bij de cockpittubbe die niet goed past in de vliegtuigrompen.
Ik wist niet goed of dat moet gedicht en zo ja, hoe je dat moet doen.
Ik heb de cockpittubbe gekleefd aan één helft van de vliegtuigromp en daar heb ik die kieren gedicht met enkele lagen witte houtlijm. Dat werkt goed. Maar het verven en weatheren wordt er moeilijker door.
De andere helft ook verlijmen en dan de gaten dichten, dat durfde ik niet, want dan kan ik nergens meer aan om te verven en weatheren.
Als ik eerst alles verf en dan het geheel sluit, kan ik die kieren niet meer vullen want dan is het verfwerk om zeep.
Afin, tips zijn dus welkom, want ik weet het niet.
in ieder geval enkele foto's van de stand van zaken tot nu toe.
Afin, Ik zal alles nu in zijn basiskleur zetten.
Dan moet ik gaan detailverven.
Moet ik nu eerst een vernislaag zetten en dan beginnen drybrushen of mag dat onmiddellijk op de basislaag?
De oilwash, mag die over enamel? Of moet ik er een acrylvernislaag opdoen en dan een oilwash met terpentijn verdund aanbrengen?
Merci!
Laatst bewerkt: