Ondertussen heb ik de Sabre Dog verder kunnen afwerken. Na de decals heb ik de paneellijnen ingelijnd met een mengsel van Vallejo zwarte primer en wat Flat Earth.
Ik heb geprobeerd alleen daar waar het nodig was de decals in contact te brengen met deze wash. Dit is namelijk een acrylverf waar je toch wat moeite moet voor doen om ze van je model af te halen. Niet op de delen waar alleen metaalverf zit, daar kan je vrij ruw over gaan, maar de decals blijven precair ook nadat er p+ op gebruikt is en de kleintjes kan je er gewoon afkrabben met de wash.
Uiteindelijk gaf dit toch het gewenste resultaat, het lijken nu meer echte paneelranden. De jet heeft nu een wat meer vervuilde indruk.
Nu kon ik de droptanks installeren. De gaatjes voor de hardpoints was ik vergeten te boren, dus heb ik de tanks op het zicht bevestigd met een paar referentiebeelden erbij. Ik heb wel de indruk dat Revell hier niet twee identieke stukken had mogen meegeven, eentje ervan heb ik wat moeten bijvijlen omdat het anders naar binnen trok. De leidingen naar de droptanks waren de laatste stukjes die ik moest schilderen, dit ging met een chroomstift. Terwijl is ook het landingsgestel in elkaar gezet. Dit is een degelijke constructie. Gelukkig volstond ook het neusgewicht dat eerder ingesloten is.
De canopy leverde geen problemen op, behalve bij het schilderen van de ontwasemingsleidingen tegen de kap. Een poging met de chroomstift moest gestaakt worden omdat die te gretig is, de verf vloeit snel tot op het glas. Dit is uiteindelijk met een Kolinsky-penseel en Tamiya Chrome Silver geschilderd. Het walt wel op, vooral aan de canopyrand, dat de spuitbusverf hier niet helemaal strak op zit, er is wat orange peel. Ik heb geprobeerd dit met een scalpel wat af te schaven maar hield ermee op toen het hier en daar terug transparant dreigde te gaan worden. De anti-glarestrook was eigenlijk voorzien om nog eens met wat groen over te spuiten, maar bij de eerste poging om af te plakken scheurde de bovenste helft van de 2 van het vluchtnummer er al af. Ik heb die kunnen reconstrueren maar besloot het hierbij te laten, om niet het hele nummer te verliezen. De verfsporen van zilver op het groen heb ik toch nog kunnen verwijderen.
Dan kan er nu overgegaan worden tot de eindfoto's, noodzakelijkerwijs in mijn fotostudio want de zon was niet te zien vandaag.