inmiddels al aardig opweg met de 2e hellcat... dat wordt een F6F-3
bij deze gebruik ik een techniek die black basing heet. Ik kwam deze techniek tegen toen ik aan het zoeken was naar hoe te pre shaden van panellines en deze techniek lijkt mij beter....we gaan het zien. De modellen van iemand die deze techniek gebruikt (uitgevonden???) heeft zien erecht gelikt uit.
Hier
https://doogsmodels.com/2014/07/03/technique-black-basing/ is alles te vinden over black basing.
black basing betekend, je maakt alles eerst helemaal zwart (zware primer) en bouwt dan met sterk verdunde verf de uiteindelijke kleur op in twee vervolgstappen, eerst vlekken maken en dan aflakken.......
eerst de cockpit, die ziet er nu veel realistischer uit qua kleur
in dit model komt in een vleugel een gunbay, de gunbay gemaakt van PE en best een prigelwerkje
de vleugel bewerkt en de gunbay geplaatst
de hoofdonderdelen bij elkaar
in elkaar gezet en in de primer, ja witte primer
ik heb geen zwarte primer, dus ik doe het net even iets anders
zwart maken dus
ziet er machtig uit heelmaal mat zwart
dan vlekken maken met de juiste kleur, ik begin met de onderkant, deze is wit en ik gebruik een wit waar het witte net van af is, white grey..
door vlekken te maken krijg je straks een verschil in kleurstelling als het goed is omdat sommige plekken dan helderder worden dan andere
de eerste lagen sterk verdunde lak en dan is dit het resultaat, fotos zijn bij kunstlicht en met flits gemaakt en zodoende is het minder goed te zien dat er kleur verschillen zitten in de verschillende panels.... ga bij daglicht nog wat foto's maken misschien wil dat beter
ik be tevreden met de onderkant