Zo, "Kermit" is ook klaar, het was geen makkelijke bevalling, maar uiteindelijk is tie toch redelijk opgedroogd.
Er zitten zo hier en daar wel wat minpuntjes aan, maar dat heeft meestal te maken met de slechte kwaliteit van de decals. (Je moet toch iets de schuld kunnen geven!!
)
In eerste instantie wilde ik de lak niet polijsten, omdat zwart best lastig is om die krasvrij te krijgen.
Uiteindelijk toch gedaan en met goed resultaat, doordat ik weer wat nieuwe dingetjes uitgeprobeerd heb.
Na de polijstpads van Novus heb ik de lak bewerkt met Commandant 4 en als laatste Turtle Wax.
Dit alles doe ik met wattenschijfjes van 100% katoen, die zijn lekker zacht en laten bijna geen krasjes meer achter.
De uitvoering die ik gemaakt heb, is een testauto, dus zonder nummers e.d.
Het enigste wat niet klopt, zijn de schijnwerpertjes in de neus, maar die vallen niet erg op.
Die heb ik overigens gemaakt van polyester-resin.
Wanneer je dit spul polijst, krijg je mooie doorzichtige helder gele glaasjes.
Tijdens de bouw heb ik honderden foto's van deze auto gezien, daar wordt je eigenlijk helemaal gestoord van.
En dan bedoel ik de afwerking van de kleuren: mat, zijdemat of hoogglans.
De wielen bijvoorbeeld zie je soms in alle gedaantes tegelijk onder de auto's zitten.
Besloten om alles in hoogglans te spuiten evenals de voor- en achterspoilers.
De foto's die ik nu gemaakt heb, doen het model geen goed, maar als het eerdaags beter weer wordt, maak ik wel nieuwe.
Het naamplaatje is nog een probeersel op fotopapier, daar moet ook nog een echte voor in de plaatskomen.