Afgelopen weekend was ik mijn hobbykamer aan 't opruimen (ja, ja, het is nog steeds een bende daar) en kwam toen dit model tegen.
Toen ik hem kocht, was ik er al niet zo tevreden over, b.v. de afwerking van een aantal onderdelen en de wielen vond ik al helemaal niks.
Hij stond te hoog naar mijn zin en voor een racemodel had hij veel te smalle bandjes.
Op dat moment kreeg ik een idee om het probleem met de wielen op te lossen.
Het was dus eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hier aan te beginnen, maar voor ik het zelf in de gaten had, was het model uit elkaar geschroefd en lag de body al in de afbeit te zwemmen.
Het gaat dus om dit model:
Ferrari Dino 246 GT Le Mans 1972
En hier begon alle ellende mee: De wielen.
De bandjes die om de velgen zitten, zouden niet misstaan onder een kever uit de 50er jaren, maar daar rij je geen Le Mans mee in 70er jaren.
Hier heb ik een aantal leuke slicks voor die weer mooi pasten om een paar alu-velgen.
De originele velgen heb ik afgedraaid op de boormachine om ze te laten passen in de alu-velgen.
Persoonlijk vind ik dit beter onder een raceauto passen, hoewel dit niet helemaal realistisch is, maar het oog wil ook wat.
Het model had ik ook nog een beetje verlaagd, daar was ik dus zeer tevreden mee.
Dit had ik gemaakt voordat het model in de afbeit gekiepert was, maar dan zie je meer onheil en ga je twijfelen.
HW heeft een soort BMF gebruikt wat op zich wel goed is, alleen hebben ze het naast de randen geplaatst waar het eigenlijk op hoort.
En zo waren er nog een aantal storende factoren die mij besloten om het model maar helemaal te upgraden.
Deze naad gaat verdwijnen, wat wel weer met zich meebrengt dat ik een oplossing moet bedenken voor het bevestigen van de onderdelen die zich in de neus bevinden.
De luchtinlaat in de neus heeft bij dit model rechte hoeken, deze moeten mooi rond lopen.
HW vond het niet nodig om de luchtinlaten aan de zijkanten open te maken, zal dus open geboord moeten worden.
Ondertussen is de Dino helemaal kaal en kunnen de werkzaamheden gaan beginnen.
De voorspoiler en de spatbord verbredingen zijn van plastic, die konden natuurlijk niet in de afbeit.
Deze doen we nog iets veranderen en gaan één worden met de body, vind ik persoonlijk ook iets mooier staan.
Oja, HW placht zulke sterke lijm te gebruiken, dat, wanneer je de binnenbekleding van de deur probeert te halen, de bevestigingspennen hiervan bijna door de deur heen getrokken worden.
Dat wordt dus repareren, maar dit zal niet het enigste plekje zijn waar geplamuurd moet worden.
We gaan het model niet helemaal volgens het origineel nabouwen, er gaat nog wel iets van mijzelf inzitten. (zie wielen)
Over de kleur ben ik nog niet helemaal uit, misschien rood, maar de kleur die op de 430 challenge zat, vind ik ook erg mooi.
Als dat gaat gebeuren, zullen er nog veel meer veranderingen toegepast worden.
Wanneer ik dat zou doen, schieten ze me vast dood op het F.chat.!!
Toen ik hem kocht, was ik er al niet zo tevreden over, b.v. de afwerking van een aantal onderdelen en de wielen vond ik al helemaal niks.
Hij stond te hoog naar mijn zin en voor een racemodel had hij veel te smalle bandjes.
Op dat moment kreeg ik een idee om het probleem met de wielen op te lossen.
Het was dus eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hier aan te beginnen, maar voor ik het zelf in de gaten had, was het model uit elkaar geschroefd en lag de body al in de afbeit te zwemmen.
Het gaat dus om dit model:
Ferrari Dino 246 GT Le Mans 1972
En hier begon alle ellende mee: De wielen.
De bandjes die om de velgen zitten, zouden niet misstaan onder een kever uit de 50er jaren, maar daar rij je geen Le Mans mee in 70er jaren.
Hier heb ik een aantal leuke slicks voor die weer mooi pasten om een paar alu-velgen.
De originele velgen heb ik afgedraaid op de boormachine om ze te laten passen in de alu-velgen.
Persoonlijk vind ik dit beter onder een raceauto passen, hoewel dit niet helemaal realistisch is, maar het oog wil ook wat.
Het model had ik ook nog een beetje verlaagd, daar was ik dus zeer tevreden mee.
Dit had ik gemaakt voordat het model in de afbeit gekiepert was, maar dan zie je meer onheil en ga je twijfelen.
HW heeft een soort BMF gebruikt wat op zich wel goed is, alleen hebben ze het naast de randen geplaatst waar het eigenlijk op hoort.
En zo waren er nog een aantal storende factoren die mij besloten om het model maar helemaal te upgraden.
Deze naad gaat verdwijnen, wat wel weer met zich meebrengt dat ik een oplossing moet bedenken voor het bevestigen van de onderdelen die zich in de neus bevinden.
De luchtinlaat in de neus heeft bij dit model rechte hoeken, deze moeten mooi rond lopen.
HW vond het niet nodig om de luchtinlaten aan de zijkanten open te maken, zal dus open geboord moeten worden.
Ondertussen is de Dino helemaal kaal en kunnen de werkzaamheden gaan beginnen.
De voorspoiler en de spatbord verbredingen zijn van plastic, die konden natuurlijk niet in de afbeit.
Deze doen we nog iets veranderen en gaan één worden met de body, vind ik persoonlijk ook iets mooier staan.
Oja, HW placht zulke sterke lijm te gebruiken, dat, wanneer je de binnenbekleding van de deur probeert te halen, de bevestigingspennen hiervan bijna door de deur heen getrokken worden.
Dat wordt dus repareren, maar dit zal niet het enigste plekje zijn waar geplamuurd moet worden.
We gaan het model niet helemaal volgens het origineel nabouwen, er gaat nog wel iets van mijzelf inzitten. (zie wielen)
Over de kleur ben ik nog niet helemaal uit, misschien rood, maar de kleur die op de 430 challenge zat, vind ik ook erg mooi.
Als dat gaat gebeuren, zullen er nog veel meer veranderingen toegepast worden.
Wanneer ik dat zou doen, schieten ze me vast dood op het F.chat.!!
Laatst bewerkt door een moderator: