Ondertussen ploeteren we lekker verder met deze Dino's.
Dino's?? Jawel, ha, ha, er is er ééntje bij gekomen, omdat de plannen weer eens een beetje veranderd zijn met de eerste.
Degene waar ik mee bezig ben, kijgt dusdanige veranderingen, dat ie meer op een 206 SP gaat lijken.
De tweede gaan we alsnog als een LM door het leven laten gaan en zal de eerste als een soort "rood" draadje door het verhaal heen lopen.
Snappen jullie het nog? Ik niet, maar we rommelen lekker verder en zien wel waar het schip strand!!
Aan de voor en achterkant lijmen we een paar vleugeltjes van plastic.
En met een beetje vijlen en schuren, komt de vorm er aardig in te zitten.
Aan de voorste vleugeltjes hoeven we niets meer te doen, maar de achtersten moeten nog wat dikker worden.
Met een flinke klodder plamuur erop gaan we er een beetje model aan geven.
En hier zijn we bij het punt aanbeland, dat ik weer eens van gedachte veranderde.
Dat had ook met de achterklep te maken, die wilde niet echt meewerken, die lag iets scheef in het frame en kwam niet mooi in lijn uit.
Toen heb ik het achterste gedeelte van de klep eraf geslepen en die weer tussen de twee vleugeltjes gelijmd.
Zo ontstond er één lange spoiler over de achterkant heen die ik nu wel mooi recht kan modeleren.
Op de achterzijde liggen twee klepjes, één boven de tanken en één boven het motorblok.
Deze twee heb ik aan elkaar gelijmd, waardoor er nu één klep is.
Met een ietsje fantasie gaat hij nu een beetje de lijnen van een 206 SP krijgen.
Ook de voorklep krijgt een lichte aanpassing.
De kleine luchtgaatjes gaan verdwijnen en daar komt een wat groter gat voor in de plaats.
De SP had dit n.m.l. ook, dus gaan we deze lijn maar volgen, moet alleen nog wel afgewerkt worden.
De plastic plaat waar het gat in zit, ligt iets boven de klep, dit blijft zo, ik zal later wel toelichten waarom. (Wanneer mijn plannetje lukt!!)
De rechthoekige luchtinlaat aan de voorkant heeft inmiddels ronde hoeken gekregen.
En daar komt nummer twee te voorschijn. Hier gaan we niets aan veranderen (denk ik), alleen wat verbeteringen.
Wanneer alles lukt, zal het leuk zijn om ze beiden naast elkaar te zetten en met elkaar te vergelijken.
Tot zover deze kleine update en freubelen we weer rustig verder.