Mijn eerste F-40 project is nog lang niet klaar, maar ik wil toch graag al met het volgende beginnen.
Ik ga proberen om een standaard Pocher F-40 om te bouwen naar de F-40 Barchetta "Beurlys".
Even een stukje geschiedenis over deze wagen :
Hij is gebouwd met nummer 79890 als één van de twee F-40 LM "IMSA" in 1988. In 1989 heeft hij deelgenomen aan de 1-uur race in Laguna Seca met als piloot Jean Alesi. In 1993 is de wagen tot "cabrio"omgebouwd door Jean Blaton. De motor en de body zijn gemaakt door Michelotto. Enkele gegevens : electronische injectie Weber-Marelli IAW, 2 turbos IHI met 2 intercoolers Behr, druk 2,5 Bar, 760 PK bij 7800 toeren, versnellingsbak Enforced Hewland 5 versnellingen + achteruit (Crabots), gewicht 800 kg, velgen BBS E-19 style 3-piece magnesium centerlock racing met Goodyear banden, topsnelheid 360 km/hr.
Bron : supercars.net
De wagen heeft een F-1 ophanging met horizontale vering en de uitlaten zijn verplaatst naar de zijkanten. Na deze verbouwing was hij geschilderd in het geel met een rode streep, daarna enkel geel. Ik wil de gele uitvoering gaan bouwen, met diffuser aan de achterkant, zichtbare koplampen en "bakkebaarden" aan beide zijden van de voorkant. (zoals op de laatste foto).
Na lang zoeken heb ik de huidige verblijfplaats van deze wagen gevonden, een mailtje met verzoek om foto's van de ophanging en de motor is verstuurd naar de eigenaar. De bedoeling is om de F40 zo goed mogelijk na te bouwen, als het kan mét de juiste ophanging en motor. Aangezien ik geen enkele foto heb gevonden van de achterophanging en de motor, zal dit afhangen van de "goodwill" van de huidige eigenaar. In het slechtste geval wordt de auto gebouwd zonder motor en achterophanging, maar wel met de voorophanging, radiator enz., want daar heb ik wel foto's van.
Als iemand foto's heeft van het interieur, de ophanging of de motor van dit model zou ik die heel graag ontvangen. Alle info (tekeningen en foto's) zijn van harte welkom
Op de volgende foto's is het verschil te zien tussen een "gewone" F40 en de Barchetta "Beurlys" :
Bron : carigan.49.free.fr
Er dient flink wat verbouwd te worden aan de Pocher F40, en er zal een zaag- , snij- en schuurwerk aan te pas komen om er een cabrio van te maken. Als het een beetje meezit kan ik dit weekend of volgende week een update plaatsen. Het eerste wat ik ga doen is de verf eraf bijten en op de body de delen aanduiden die eraf of gewijzigd moeten.
Dit is mijn grootste ombouw-project ooit, ik hoop dan ook dat het gaat lukken. Er bestaat (behalve een 1/43 versie, die er slechts een beetje op lijkt) geen enkel model van deze unieke F-40, vandaar mijn wens om er één op schaal 1/8 te gaan bouwen.
Groeten, Pascal
Ik ga proberen om een standaard Pocher F-40 om te bouwen naar de F-40 Barchetta "Beurlys".
Even een stukje geschiedenis over deze wagen :
Hij is gebouwd met nummer 79890 als één van de twee F-40 LM "IMSA" in 1988. In 1989 heeft hij deelgenomen aan de 1-uur race in Laguna Seca met als piloot Jean Alesi. In 1993 is de wagen tot "cabrio"omgebouwd door Jean Blaton. De motor en de body zijn gemaakt door Michelotto. Enkele gegevens : electronische injectie Weber-Marelli IAW, 2 turbos IHI met 2 intercoolers Behr, druk 2,5 Bar, 760 PK bij 7800 toeren, versnellingsbak Enforced Hewland 5 versnellingen + achteruit (Crabots), gewicht 800 kg, velgen BBS E-19 style 3-piece magnesium centerlock racing met Goodyear banden, topsnelheid 360 km/hr.
Bron : supercars.net
De wagen heeft een F-1 ophanging met horizontale vering en de uitlaten zijn verplaatst naar de zijkanten. Na deze verbouwing was hij geschilderd in het geel met een rode streep, daarna enkel geel. Ik wil de gele uitvoering gaan bouwen, met diffuser aan de achterkant, zichtbare koplampen en "bakkebaarden" aan beide zijden van de voorkant. (zoals op de laatste foto).
Na lang zoeken heb ik de huidige verblijfplaats van deze wagen gevonden, een mailtje met verzoek om foto's van de ophanging en de motor is verstuurd naar de eigenaar. De bedoeling is om de F40 zo goed mogelijk na te bouwen, als het kan mét de juiste ophanging en motor. Aangezien ik geen enkele foto heb gevonden van de achterophanging en de motor, zal dit afhangen van de "goodwill" van de huidige eigenaar. In het slechtste geval wordt de auto gebouwd zonder motor en achterophanging, maar wel met de voorophanging, radiator enz., want daar heb ik wel foto's van.
Als iemand foto's heeft van het interieur, de ophanging of de motor van dit model zou ik die heel graag ontvangen. Alle info (tekeningen en foto's) zijn van harte welkom
Op de volgende foto's is het verschil te zien tussen een "gewone" F40 en de Barchetta "Beurlys" :
Bron : carigan.49.free.fr
Er dient flink wat verbouwd te worden aan de Pocher F40, en er zal een zaag- , snij- en schuurwerk aan te pas komen om er een cabrio van te maken. Als het een beetje meezit kan ik dit weekend of volgende week een update plaatsen. Het eerste wat ik ga doen is de verf eraf bijten en op de body de delen aanduiden die eraf of gewijzigd moeten.
Dit is mijn grootste ombouw-project ooit, ik hoop dan ook dat het gaat lukken. Er bestaat (behalve een 1/43 versie, die er slechts een beetje op lijkt) geen enkel model van deze unieke F-40, vandaar mijn wens om er één op schaal 1/8 te gaan bouwen.
Groeten, Pascal
Laatst bewerkt: