Hey Rik, de gele kleur gaat iets donkerder worden door de grijze onderlaag. Er moeten volgens de fabrikant 3 dunne lagen gespoten worden. Ik heb ook Ferrari rood besteld, dus als het niet donker genoeg is, kan ik nog altijd wat rood erbij mengen. Bedankt voor de tip
Vandaag is er heel goed nieuws : de F40 Barchetta heeft andere velgen dan de standard F40. Ik heb lang zitten zoeken naar die 12 spaaks BBS velgen op schaal 1/8, maar ze bestaan niet op die schaal. Na een tip van Modelengeneer ben ik te raad gegaan bij Fritsw. Voor degene die hem niet kennen, Frits bouwt prachtige modellen van treinen en is nu bezig met een baggermolen :
Modelbrouwers.nl modelbouw :: Baggermolen Weser uit styreen. Ik heb Frits de maten gegeven, en hij heeft met zijn freesmachine nieuwe velgenharten gemaakt. Het was even spannend, maar ze passen perfect.
Ontzettend bedankt Frits, de velgen zijn echt fantastisch
Jullie zijn nu waarschijnlijk heel benieuwd naar de foto's, dus hier zijn ze :
Dit is de originele Pocher velg :
Het velghart, gemaakt door Frits :
En dan, het velghart in de velg :
De velg moet nog wat aangepast worden, aan de achterkant moet die ster er nog uit, maar jullie kunnen heel goed zien dat de velgen er exact uitzien als de 1/1 F40 Barchetta.
Nog is het nog te hopen dat de rest van de auto er ook gaat uitzien als de 1/1.
Nogmaals heel fel bedankt Frits, hiermee gaat mijn project een serieuze stap vooruit.
Groeten, Pascal