Hoofdsponsor

fig voor dio: wir können sie sehen! [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc w

V.I.P.
V.I.P.
ze liggen al maanden te wachten maar ik heb eerst mijn lopend RC project afgewerkt zodat ik volledig voor dit nieuw projectje kan gaan.

ik start voorlopig met 11 figuren maar vermoedelijk zullen er onderweg wel sneuvelen.( het is de eerste x dat ik me aan figuren waag, vandaar.)

we zijn van start gegaan met 3 dozen overschotjes waaruit ik uiteindelijk deze 11 fig in elkaar geknutseld heb ( slechts 3 figuren zijn origineel, de rest was puzzelen en bij vijlen tot de armen of benen pasten. De hoofdjes stonden reeds vast op de romp.

Het plamuren is afgerond en enkele figuren staan reeds in de grondverf.
momenteel ben ik bezig om de uitrustingen bij elkaar te sprokkelen en deze ontdoen van de gietnaden welke helaas veelvuldig voorkomen net zoals bij de figuren zelf.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

oeps! , het moet zijn 6 - 7 -8

attachment.jpg

attachment.jpg

Mooie start Marc. Ik volg met interesse.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark

Mooi, misschien nog eens kijken bij fig. #5, de telefoon heeft nog een naadje ;)

merci, die was me ontgaan , en ik zou er later op zitten vloeken hebben.
zal ze nog maar eens 1 voor 1 rustig bekijken voor ik hun uitrusting bevestig.

welk merk is dat marc?
Zijn het "plastieken" figuren en welke verf ga je gebruiken?
We zullen je helpen met tips en tricks om het tot een mooi geheel te bekomen.;)
welkom in de figurenwereld!:D

Volgens dat ik het kan zien zijn de meeste figuren van Tamyia setjes.
Veel succes met het schilderen.

Jeanke

het zijn inderdaad 3 Tamiya setjes die aan de basis liggen van deze figuren: german observation group- machine gun troops en panzer grenadiers
deze dozen waren al eens voor een eerder projectje gebruikt door onze collega Walesha,uit de overschotjes zijn deze 11 figuren gecreëerd. vooral met de bedoeling om kennis te maken met het figuur schilderen.

vermits ik bijna over het volledige kleurgame van Revel aqua color beschik wou ik deze gebruiken voor het schilderen.
grondverf is een gewone spuitbus uit de action winkel rekken.
verder heb ik enkel borsteltjes liggen van" Artigo 1256 sylinsky" 0 2/0 3/0
ik hoopte hiermee te kunnen starten.

zeg het maar als ik mis zit want ik hoopte natuurlijk ook wel op een beetje hulp van jullie.
hou er wel rekening mee dat ik maar enkel avonden per week vrij ben om rustig ontspannen deze hobby uit te oefenen, het zal dus niet aan TGV snelheid vooruit gang geboekt worden.

marc, ikzelf ben ook geen speedschilder, dit je moet rustig aan doen en niemand zit achter je.

geduld is een deugd zegt men wel eens , maar ik was het bijna verloren.
5 avonden om alle gietnaden te verwijderen van de uitrustingen ( laat ons hopen dat ik ze allemaal gehad heb)
en 3 avonden om ze te bevestigen en in de grondverf te zetten.
wat hebben we toch een rustgevende hobby , meestal dan toch , of het figuur schilderen is niet aan mij besteed , dat kan natuurlijk ook.

maar voorlopig houden we vol ,zosnel geef ik het nu ook weer niet op.
enkele fotokes ter ilustratie.

attachment.jpg

zo zag het er allemaal uit , soms meer gietnaad dan onderdeel

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zoals je ziet heb ik reeds een kleine start gemaakt met het schilderen.

attachment.jpg

vandaag een dagje niet moeten gaan werken zodat we een 4 tal uurtjes rustig bezig geweet zijn met het schilderen van de hoofdjes.
ben lang tevreden geweest over mijn werk , tot ik de ogen geschilderd had en daarna ze eens rustig in de ogen wou kijken kreeg ik het gevoel stripfiguren geschilderd te hebben.
hopelijk horen jullie me al afkomen , ik vrees dat ik een beetje hulp nodig heb.

attachment.jpg

tot hier was ik nog best te vreden.
maar toen kwam het , .....

attachment.jpg

iemand die me terug op het juiste pad kan krijgen????

Hoe groot zijn deze figuurtjes, volgens mij zijn je oogbollen gewoon te groot daardoor krijg je het comic effect.

Grtx Jan

okee, probeer het wit weg te werken door onder de oogbal met een bruine kleur (welke verf gebruik je) een fijne lijn te trekken.
De pupillen hebben ongeveer de juiste grote, het wit van de ogen mag je nooit proberen schilderen als bol/stipje.
Wat je effectief ziet is eigenlijk een fijn streepje, het grootste deel wordt verborgen door de huidlappen.
probeer de volgende keer ivoorwit of een afgewende kleur van wit richting lichtgeel, niet overdrijven.

Grtx Jan

ben met acryl van revel bezig Aqua color
ik heb in de oogkas gewoon wat zeer dunne verf gedept zodat deze volledig gevuld is ( foutje dus )
alvast bedankt voor de tips

kon het niet laten om voor het slapen gaan uw tip nog uit te proberen. ( en ik had alle kleuren nog staan die gemengd waren )
heb het wit onderaan en bij sommigen ook bovenaan weg geschilderd tot de grootte van de pupil en zelfs nog een klein beetje meer.
en laten we stellen dat ik nu met een tevreden gevoel ga slapen.
Merci Jan.

ogen schilderen is heel cruciaal, als deze niet goed zijn is al de helft van uw figuur gedoemd.:wacko:
ik probeer eerst mijn ogen te schilderen en daarna errond te werken.
en zoals jan het zei nooit klaar wit nemen maar altijd gebroken wit.

na een nachtje slapen was ik toch niet echt tevreden over mijn werk dus alles over gedaan rekening houdende met de tips die ik van jullie gekregen heb.
fotokes zullen meer zeggen dan mijn woorden , wil nog wel meegeven dat de fouten die op sommige fotos zichtbaar zijn, ik niet heb kunnen verbeteren daar ze met de loep niet echt zichtbaar waren. en de ene is al wat beter dan de andere.
andere foutjes kan je met het blote oog dan weer nauwelijks waarnemen. waarddor ik heb besloten dat het werk dat tot nu toe verrichts is niet meer over te doen ( het blijft hoe dan ook een project om te leren en ervaring op te doen )
wel weet ik zeker dat bij de volgende figuren de lat opnieuw hoger zal liggen voor me zelf , tips blijven dus welkom en wees niet verlegen ik heb een dikke vel hoor.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc, als project om op te oefen kan dit al tellen
( het blijft hoe dan ook een project om te leren en ervaring op te doen )
ik heb nog een paar tips:
1 het kan best zijn dat je het Arische ras wilt uitbeelden, wat je hiermee ook is gelukt (allemaal blauwe ogen) zelfde huidskleur nu nog blonde haren.
2 zelfs in het strenge duitse leger zijn er in de uniformen kleurverschillen, als je al je figuren tegelijk schildert moet je hiervoor opletten.

ik blijf regelmatig volgen

Grtx Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan