Klaar voor een wending van jet naar prop..
Na een gezinspoll heeft de jongste zoon (3jaar) de beslissende stem uitgebracht voor deze kist..
Een intro hoeft deze niet echt meer te hebben..maar toch even beknopt!
Messerschmitt G-6/R3 (Long-range Reconnaissance fighter, with 2 x 300 liter underwing droptanks)
De Messerschmitt Bf 109 was een Duits jachtvliegtuig. Het werd voor het eerst ingezet tijdens de Spaanse Burgeroorlog, en was tijdens de Tweede Wereldoorlog in gebruik bij de Duitse Luftwaffe en haar bondgenoten. Bf is een afkorting van Bayerische Flugzeugwerke waar de door Willy Messerschmitt ontworpen toestellen werden gebouwd.
De kwaliteiten van dit toestel waren te vergelijken met de Spitfire van de RAF, zijn tegenstander in onder meer de Slag om Engeland. De Bf 109 vereiste hard werken bij een duikaanval, er was flink wat spierkracht nodig om het doel in het vizier te krijgen.
De vleugels vormden een zwak onderdeel en de staart was nog zwakker. Messerschmitt was wel verplicht zijn toestellen licht, aerodynamisch efficiënt en klein te bouwen, omdat hij de beperkingen van de Duitse motoren kende. In 1936 leverde de Engelse Merlin-motor 900 pk terwijl de Duitse Jumo amper 670 pk kon leveren. Het smalle landingsgestel van de Messerschmitt maakte het opstijgen en landen tot een lastige klus, vooral voor onervaren piloten. De cockpit was bovendien nogal krap bemeten.
Het toestel had een draaicirkel van amper 225 meter (de Spitfire 265 en de Hurricane 240 meter). Dit kon tijdens luchtgevechten van vitaal belang zijn.
Het grootste voordeel van de Messerschmitt was de brandstofinjectie van de motor. Hierdoor kon de Messerschmitt makkelijker op de kop vliegen en duikvluchten maken omdat de motor, in tegenstelling tot de Hurricane, geen vlotterkamer bevatte.
Het gaat hier om het vliegtuig van een zekere von Oberfeldfebel Elias-Paul Kulein ten tijde van Bulgarije juni 1944.
Spijtig dat ik niet meer kan meegeven over deze persoon,maar kon er niets over vinden op Google (raar...).
Ben nog aan twijfelen of ik de versie van open motor of gesloten,eventueel 50/50 ? ;-)...
Ziezo...dat was het qua theorie..en nu let's build...
Grtz yves,
Na een gezinspoll heeft de jongste zoon (3jaar) de beslissende stem uitgebracht voor deze kist..
Een intro hoeft deze niet echt meer te hebben..maar toch even beknopt!
Messerschmitt G-6/R3 (Long-range Reconnaissance fighter, with 2 x 300 liter underwing droptanks)
De Messerschmitt Bf 109 was een Duits jachtvliegtuig. Het werd voor het eerst ingezet tijdens de Spaanse Burgeroorlog, en was tijdens de Tweede Wereldoorlog in gebruik bij de Duitse Luftwaffe en haar bondgenoten. Bf is een afkorting van Bayerische Flugzeugwerke waar de door Willy Messerschmitt ontworpen toestellen werden gebouwd.
De kwaliteiten van dit toestel waren te vergelijken met de Spitfire van de RAF, zijn tegenstander in onder meer de Slag om Engeland. De Bf 109 vereiste hard werken bij een duikaanval, er was flink wat spierkracht nodig om het doel in het vizier te krijgen.
De vleugels vormden een zwak onderdeel en de staart was nog zwakker. Messerschmitt was wel verplicht zijn toestellen licht, aerodynamisch efficiënt en klein te bouwen, omdat hij de beperkingen van de Duitse motoren kende. In 1936 leverde de Engelse Merlin-motor 900 pk terwijl de Duitse Jumo amper 670 pk kon leveren. Het smalle landingsgestel van de Messerschmitt maakte het opstijgen en landen tot een lastige klus, vooral voor onervaren piloten. De cockpit was bovendien nogal krap bemeten.
Het toestel had een draaicirkel van amper 225 meter (de Spitfire 265 en de Hurricane 240 meter). Dit kon tijdens luchtgevechten van vitaal belang zijn.
Het grootste voordeel van de Messerschmitt was de brandstofinjectie van de motor. Hierdoor kon de Messerschmitt makkelijker op de kop vliegen en duikvluchten maken omdat de motor, in tegenstelling tot de Hurricane, geen vlotterkamer bevatte.
Het gaat hier om het vliegtuig van een zekere von Oberfeldfebel Elias-Paul Kulein ten tijde van Bulgarije juni 1944.
Spijtig dat ik niet meer kan meegeven over deze persoon,maar kon er niets over vinden op Google (raar...).
Ben nog aan twijfelen of ik de versie van open motor of gesloten,eventueel 50/50 ? ;-)...
Ziezo...dat was het qua theorie..en nu let's build...
Grtz yves,
Laatst bewerkt door een moderator: