De FiSk is bijna afgewerkt !
Het plaatsen van de decals verliep heel vlot dank zij hun voorbehandeling met de decal spray van Modelbrouwers. Als ze weer een stand hebben in Hoboken en ze hebben die spray in reserve dan koop ik mij zeker en vast er nog één bij in reserve.
Ik had mijn twijfels over het plaatsen van een letter binnen de gele staartband maar foto's van andere Me's tonen aan dat dit wel degelijk gedaan werd.
Voor de puristen onder ons: de lettercodes zijn in feite iets te klein en de swastika is iets te groot maar we moeten roeien met de riemen die we hebben en ik ben al meer dan tevreden dat ik de juiste lettercodes BD + GC in de spares box gevonden heb. De swastika komt uit een Italeri Gotha 242 set.
Wat mij ook opgevallen is aan de Heller kit is dat de wielen te smal zijn en de schroef te klein. Tevens was de schroef bij zijn plaatsing zo vriendelijk om de schroefas te breken en dus is het geheel nu volledig verlijmd.
De foto's en de boxart tonen ook dat de velgen beschilderd waren met een witte of grijze band en deze werd ook aangebracht.
De foto vooraan toont de PE grilles in de luchtinlaten, de uitgeboorde luchthapper aan de motor en de resin droptanks.
Hij blijft nu even op de tarmac staan en maandag zal ik trachten de laatste zaken te verwezenlijken zoals een lichte wash, een laag matte vernis, bijtekenen van de cockpit stijlen en het aanbrengen van een antennedraad.
Hierna zal hij zijn plaats vinden in mijn museum om hooguit eens naar buiten te komen op de volgende ledendag.