Hoofdsponsor

1/35 Flags of our fathers [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Swa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb juist hetzelfde geantwoord in je andere topic...
Waarschijnlijk vergeten om een laagje blanke lak onder je decal te voorzien??

Misschien druk ik mezelf verkeerd uit met de term "silvering". Bedoel dat ze nogal spiegelen onder het licht, wat volgens mij verdwijnt met een satin farnisch.

Spiegeling kan, maar op de foto LIJKT het alsof er lucht onder zit, dit gebeurd als je decals plaatst op een te matte ondergrond.
Als het inderdaad zo is en het is geen spiegeling van de foto gaat dit na het vernissen nog meer opvallen.

Maar als het de reflectie is van je camera hoef je je geen zorgen te maken :) mooie build ook, bijna een zonde om alles te verven.

Ja Swa, ik ben toch ook de mening toegedaan dat het wel degelijk "silvering" is bij je decals...
Het lijken me allemaal kleine luchtbelletjes te zijn onder je decals.
Verder blijf ik het een schitterend mooie build vinden die je hebt neergezet.
Ik hoop voor jou dat je gelijk hebt en dat het effect gaat weggaan met het opbrengen van de satijnlak...

Mark

Zo nog eens kans gezien om een kleine update te doen van onze GMC. Ik weet het, veel te lang geleden!:@:( Positief punt we hebben niet helemaal stil gezeten.:D

Dus watskeburt: een paar filters aangebracht, een subtiele wash en wat lichte chipping aan de bak. Dit is nog niet klaar, maar ik bekijk of het nodig is want ik wil het zeker niet overdrijven. In die tijd geen oorlog, dus zeeën van tijd om het materieel te onderhouden. :D
Verder ben ik er wel vanuit gegaan dat de mannen op manoeuvres zijn, dus wel de nodige modderophoping en stof. Daarnaast ben ik begonnen met het handschilderwerk van de diverse onderdelen! Als laatste ben ik de zeilen op zijn plek aan het brengen en dit af aan het werken met draad. Maar genoeg geleuterd, de pics.

PICT1606.jpg

PICT1608.jpg

PICT1614.jpg

PICT1615.jpg

PICT1610.jpg

PICT1611.jpg

PICT1613.jpg

PICT1607.jpg

PICT1617.jpg

PICT1612.jpg

Wat wordt het vervolg? Dat de cabine geplaatst gaat worden en we de laatste puntjes op de I gaan proberen te krijgen. Met andere woorden, we rommelen gewoon een beetje verder. :D

Je hebt hier een schitterende GMC gebouwd met heel wat details en je hebt er heel wat werk in gestopt, maar... ik mis nog steeds de update van de winch! :(

Let op de bouten op de bumper en andere kleinigheden:

attachment.jpg

Je hebt tot nu toe goed gerommeld Swa. Voor zover ik kan zien is alles in de juiste hoeveelheden aangebracht.
Subtiel gedaan, vuil ophoping war nodig en mogelijk, kleuren zien er goed uit...
Gaat een pracht van een GMC worden.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Zalig gedetaileerd deze GMC! Kleurtje ziet er goed uit. Ik geef je 300% gelijk als je zegt om niet te veel chips te schilderen maar ik zou er toch een beetje meer aan brengen op zekere beperkte plaatsen zoals bv de bumper wegens het gebruiken van ketens enzovoort....
Verder... vind ik dat je hier prachtig werk hebt uitgevoerd 8)

Thierry

Groot gelijk ! Niet te veel chips, in vredestijd heeft men alle tijd en dus zijn de voertuigen tiptop goed onderhouden.

Trouwens mooie weathering (modderzone) aan het chassis.

Groeten Rik

Mooi gedaan Swa.
Knap gewheaterd .Zo een beetje stofnevels en een "beetje" slijk en geen slijk-klodders : that's the way i like it man !!
Wat ik ook altijd voor heb als ik draadjes verwerk op mijn modellen ,zijn die losse draaduiteindjes/draadpluisjes die her en der uit de zijkant van die draadjes steken (losse pluisdraadjes als het ware)
Dat los ik op door de bedrading (nadat ze definitief op hun plaats zitten ) te venissen met matte vernis. Dat doe ik met een fijn penseeltje. Die pluisjes verdwijnen dan omdat de vernis die pluisjes tegen de randen van de draad doet kleven.
Allez, ttz ge moet ze er ook een beetje tegenwrijven die pluisjes tegen de draad.

Mannen, allereerst allen bedankt voor de lovende woorden. We gaan proberen er een deftig einde aan te breien, alleen zullen we het zeker niet overhaasten. ;)
@Famo; bedankt voor de tip mate. Ga dit zeker proberen om te doen.
@ Walesha; jij zeker ook bedankt voor de referentiefoto. Echter vrees ik in dit stadium geen aanpassingen meer te kunnen doen.

Zo mannen voor mij is de GMC 'finished' en gaat hij een plaatsje vinden in iemand anders zijn kast, mijn vader. Omdat de Baileys niet direct heeft bij kunnen houden sluit ik dit draadje nog niet helemaal af. Broer moet nog aan de bak, hé! Maar om tot dan netjes te blijven heb ik op de beurs een display case gekocht, Het is bijna pasmaat en gaat maar net. Maar zoals pa altijd zegt 'Net is ook een meisje'. :D

In de display heb ik een plattegrondje aangebracht met een oude legerkaart waar ze gelegerd waren en ze regelmatig bruggen bouwden. Ook mocht de naam natuurlijk niet ontbreken en het embleem van het regiment. Zag tijdens het fotograferen nog een paar lichte plekjes in de pigmenten, maar die zijn inmiddels al weer bijgewerkt voor de overdracht. Maar alez hier de picies, hopelijk dat het ergens op trekt.

PICT1406.jpg

PICT1405.jpg

PICT1404.jpg

PICT1407.jpg

PICT1408.jpg

PICT1409.jpg

PICT1410.jpg

PICT1411.jpg

PICT1412.jpg

PICT1413.jpg

PICT1415.jpg

PICT1416.jpg

PICT1417.jpg

PICT1414.jpg

PICT1418.jpg

Met het gereedkomen van dit project mag ik van mezelf weer iets van de stag afpakken, het zal wellicht eentje gaan worden die er nog niet zo lang ligt. Weer eens iets OOTB of mag het zo niet genoemd worden? :wacko: Maar dat is voor een andere keer....^^

Knap eindresultaat Swa,prachtige verwering en details,zal het zeker als vooorbeeld gaan gebruiken voormijn 1/72 :-),als ik dan al in de buurt kan komen zal ik al heeel blij zijn?!

Grtz yves,

Knap gebouwd vooral de verwering spreekt mij aan om te proberen toe te passen op mijn katiuza (stalinorgel).
Volgens mij is je vader een happy dad met dit geschenk.

Grtn

Dikkie dik

Zeer geslaagd model geworden Swa. Hier zou ik als vader zeer tevreden mee zijn, moest ik dit als geschenk krijgen.
OOTB is geen probleem om dit te gebruiken. Denk dat dit Out Of The Box zo langzaamaan algemeen bekend is bij de routiniers.
Als je bij de gebruikte afkorting desgevallend de volle benaming zet kan er helemaal geen bezwaar zijn.

Mark

Inderdaad zeer mooi model, Swa ! Prachtig verweerd, hoewel de kleurkeuze van je pigmentpoeders me eerder aan Vietnam doet denken dan aan Nederland.

Maar niettemin een zeer geslaagd project !

Groeten Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan