Misschien is het allemaal niet zo erg, maar toch graag even jullie mening.
Eerst even een plaatje van de "verdachte" spanten. Van voor naar achter eentje met een holling en dan een met een bolling. Misschien is dit normaal bij een fluit, maar het komt op mij wat vreemd over.
Hier heb ik een testlatje geplaatst met ongeveer de juiste zeeg. Aan de achterkant loopt het prachtig en komt hij horizontaal tegen de kielbalk (volgens het boekje)
Vanaf de zijkant ook weinig op aan te merken
Maar nu waar het om gaat. Van bovenaf gezien zit er een rare deuk in de lijn van de plank. Eigenlijk zit er nergens een mooie kromming in. Je kunt ook zien dat de zijdelingse hoek bij ieder spant weer anders is. Het lijkt op deze foto trouwens minder dan met het blote oog.......
Nu kan dit komen door de typische vorm van een fluit. Op de hoogte van deze testplank zit je net in de overgang naar de smalle bovenbouw. Een paar cm hoger en lager lijkt het allemaal weer goed te lopen.
Het kan dus net zo goed allemaal paniek om niets zijn. Ik vind die deuk niet serieus genoeg om aan de spanten te gaan lopen hakken. Wie weet maak ik het dan alleen maar erger.
Tot slot een foto van een lijnenplan van een fluitschip (gemaakt vanaf mijn beeldscherm). Hier zie je in feite ook zo'n hol lopende beplanking, maar dan wel wat hoger op de romp. Dus zeg het maar, ik weet het niet