Eventjes om aan Yves en Camaro69 te beantwoorden:
De grote Ford op 1/35 is 10 cm lang, de kleine ambulance op 1/72 meet 6 cm doordat hij een overbouw had achteraan.
Op 1/72 heb ik de 3 verschillende Fordjes gebouwd, de gepantserde die hier ergens in een doos moet zitten, de MMGS (links) en de ambulance US versie (met restanten van zijn vignet nog aan de wielen).
De Ford T Truck op 1/35 die ik nu bouw is in feite de enige Ford T die niet uitgegeven is op 1/72.
Heb vele jaren geleden toen ik de ambulance bouwde wel heel erg moeten zoeken naar foto's van het interieur maar uiteindelijk had ik toch iets gevonden om na te bouwen:
alhoewel je er niet veel van ziet natuurlijk.
De RPM ambulance op 1/35 of 1/48 is voorzien van planken aan de zijkanten. Dit is de versie die door de Fransen gebruikt werd want zij bouwden de kas achteraan op uit planken en niet uit platen zoals de US versie.
Er zou nog ergens een versie van de Ford T starter truck moeten bestaan
https://www.scalemates.com/kits/164682-omega-models-72428-ford-t
maar die ben ik nog niet tegengekomen.
De enige versie van een Ford T die ik nu nog liggen heb is een Ford T - Fuel truck, een resin kit op 1/72 van Classic Plane. Het is een type dat gebruikt werd van 1916 tot 1930. Zal er ooit nog eens van komen om die te bouwen om bij te plaatsen bij de Ford Trimotor (Airfix) op mijn vliegveld.