Ook deze keer zit het niet mee met het airbrushen. Alhoewel het nu nog meevalt. Ik heb voor de eerste keer mijn Infinity gebruikt, maar ik heb de dunste naald en de kleinste nozzle gekozen, en dat was niet zo verstandig. Het duurde meer dan 20 minuten !!!! om de Phantom te spuiten, lijntje per lijntje alsof ge met een balpen aan het schrijven zijt
Dit is eigenlijk goed nieuws want het wil zeggen dat de Infinity perfect geschikt is om dunne lijntjes (zoals een camo-patroon) zonder afplakken te spuiten. Maar in dit geval was een dikkere naald en grotere nozzle beter geweest om het hele oppervlak mooi dekkend te krijgen. De verf die ik gebruikt heb is van Gunze H-328, verdund met Isoprophyl alcohol. Deze verf zou glanzend moeten zijn, maar ze is mat geworden.
Op de vleugels valt het nog mee :
Maar door een keer of 20 over en weer te gaan met de airbrush zijn er wat glanzende plekken tussen het matte oppervlak gekomen. En omdat de verf héél dun is aangebracht is elk krasje dat in het plastic zat, zichtbaar in de verf :
Ik ga proberen om de komende avonden het hele vliegtuig met nat schuurpapier te polijsten, en er dan een nieuw "natte" laag overheen spuiten. Hopelijk zijn de krasjes dan weg.
Duimen dus dat het gaat lukken, zodat het toestel afgeraakt voor maandagavond 24:00.
Groeten
Pascal