Beste lezer, vandaag is het tijd voor update 4.
Tijdens de afgelopen weken heb ik het rustig aan gedaan ik de schokdempers en de pushrods aan de Pe bevestigd en de body gespoten!
De schokdempers en de pushrods heb ik eerst losgesneden van de plastic centers. Vervolgens heb ik de Pe verbindingen bevestigd aan de dempers en pushrods, dankzij het extreem kleine formaat van de Pe verbindingen was dat alleen mogelijk dankzij mijn vergrootglas.
Bij de punt van het mes zie je de Pe verbindingen deze moeten dus aan de schokdemper en de pushrod worden bevestigd.
Alle Pe verbindingen gereed voor montage.
Zooo klein dus!
Klein dus.
Alle onderdelen.
De as van de centers heb ik van de originele plastic exemplaren gesneden en op de Pe versie gelijmd, zodoende kon ik de centers beperkt in de juiste positie draaien.
Het ziet er goed uit ik ben dan ook tevreden met het resultaat.
Samen met Erik Westra heb ik het motorkapscharnier uitgewerkt, omdat Gemballa de Porsche stevig verbouwd moet de motorkap anders om open. Dus heb ik van dun messingdraad 2 scharnieren gemaakt en van sprue de basis van de scharnier, deze is nu zwart maar wordt uiteindelijk de body kleur.
Vervolgens heb ik de body in de primer gezet.
Waarna het tijd was voor de definitieve laklagen, eerst een basecoat en vervolgens een pearlcoat als laatste heb ik een kleurloze matte lak gebruikt ter bescherming van de kleur lak.
Het resultaat is voor een eerste keer aardig, op enkele plekken is de matte lak te ruw, waarom weet ik niet het model was absoluut stofvrij en tijdens het spuiten was er ook geen stof. Ondanks dat de kleur paarser en daardoor donkerder is dan bedoeld, vind ik de kleur wel heel mooi.
Inmiddels heb ik de ruwe delen van de lak waterproef geschuurd met zeer fijn schuurpapier. De body is nu ook veel beter aan de kleur. Het is mij duidelijk geworden dat de blanke matte lak de echte kleur doffer maakte. Terri van Hiroboy vertelde mij dat ik meer Pearl coat kan spuiten waardoor de lak wat meer gaat leven en zeer dicht in de buurt van de echte wagen komst. Kortom ik heb nog wat werk te doen.
Tijdens de aankomende periode is het tijd voor de spoiler, het dak en de motorkap om te worden gespoten waarna de velgen aan de beurt zijn om te worden afgewerkt.
Tot ziens, Ronald
Tijdens de afgelopen weken heb ik het rustig aan gedaan ik de schokdempers en de pushrods aan de Pe bevestigd en de body gespoten!
De schokdempers en de pushrods heb ik eerst losgesneden van de plastic centers. Vervolgens heb ik de Pe verbindingen bevestigd aan de dempers en pushrods, dankzij het extreem kleine formaat van de Pe verbindingen was dat alleen mogelijk dankzij mijn vergrootglas.
Bij de punt van het mes zie je de Pe verbindingen deze moeten dus aan de schokdemper en de pushrod worden bevestigd.
Alle Pe verbindingen gereed voor montage.
Zooo klein dus!
Klein dus.
Alle onderdelen.
De as van de centers heb ik van de originele plastic exemplaren gesneden en op de Pe versie gelijmd, zodoende kon ik de centers beperkt in de juiste positie draaien.
Het ziet er goed uit ik ben dan ook tevreden met het resultaat.
Samen met Erik Westra heb ik het motorkapscharnier uitgewerkt, omdat Gemballa de Porsche stevig verbouwd moet de motorkap anders om open. Dus heb ik van dun messingdraad 2 scharnieren gemaakt en van sprue de basis van de scharnier, deze is nu zwart maar wordt uiteindelijk de body kleur.
Vervolgens heb ik de body in de primer gezet.
Waarna het tijd was voor de definitieve laklagen, eerst een basecoat en vervolgens een pearlcoat als laatste heb ik een kleurloze matte lak gebruikt ter bescherming van de kleur lak.
Het resultaat is voor een eerste keer aardig, op enkele plekken is de matte lak te ruw, waarom weet ik niet het model was absoluut stofvrij en tijdens het spuiten was er ook geen stof. Ondanks dat de kleur paarser en daardoor donkerder is dan bedoeld, vind ik de kleur wel heel mooi.
Inmiddels heb ik de ruwe delen van de lak waterproef geschuurd met zeer fijn schuurpapier. De body is nu ook veel beter aan de kleur. Het is mij duidelijk geworden dat de blanke matte lak de echte kleur doffer maakte. Terri van Hiroboy vertelde mij dat ik meer Pearl coat kan spuiten waardoor de lak wat meer gaat leven en zeer dicht in de buurt van de echte wagen komst. Kortom ik heb nog wat werk te doen.
Tijdens de aankomende periode is het tijd voor de spoiler, het dak en de motorkap om te worden gespoten waarna de velgen aan de beurt zijn om te worden afgewerkt.
Tot ziens, Ronald