Omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de aandrijving en de E/motoren is dit de reden waarom deze update een aantal flinke stappen voorwaarts is gegaan in tegenstelling tot de bouw instructie. Ik ben benieuwd of de afstand tussen de rails en de wielen ook passend is en ook omdat ik denk dat de verdere opbouw van de tram beter kan gaan als het onderstel op eigen benen staat. De constructie van de aandrijving staat los van de tram opbouw. Het is bijna een mini constructie in de algehele bouw in dit project. Ook geeft het goed weer hoe Miniart alles goed heeft doordacht en ook erg goed heeft opgelet met het aanbrengen van de kleinste details erin.
De start bestaat erin beide motoren in hun basis samen te stellen. Iedere E motor bestaat uit 4 delen. De doorlopende as van de motor is zonder moeite draaibaar te monteren je moet alleen zuinig zijn met de lijm. In de instructie staat hierover niets geschreven dus ik denk dat veel bouwers de as waarschijnlijk onbewust vastlijmen maar het kan dus ook duidelijk gewoon draaibaar gemonteerd worden en dat laatste lijkt mij vele malen beter en leuker.
Goed in bovenstaande foto zijn de transmissie bakken te zien die het draaimoment van de motor omzetten in een trager maar sterker moment.
Gemonteerd met de draaibare assen.
Let ook eens op de fijne details. Zo fijn dat er bij de macrostand van de camera erg kleine details tevoorschijn komen.
Kleine moertjes die bijna niet goed zijn te zien met het blote oog...
De wielen..
Klein beetje flash op de naven maar dat mag de pret nauwelijks onderdrukken.
Een van de twee verbindings constructies van het aandrijfblok. Hier moeten er veel kleine plaatdelen op worden gemonteerd. Niet te doen zonder pincet. in de foto zitten er al vier kleine delen op gemonteerd.
Deze glijlagers lijken groot maar zijn redelijk klein maar er moeten tach wel wat SUPER kleine onderdelen op gemonteerd gaan worden. Een vleugelmoer in het midden en aan weerszijden twee SUPER kleine moertjes-draaibussen.
Conclusie is dat dit een zwaar onderdeel wordt om te gaan monteren. Erg kleine delen maar die ongetwijfeld vele mooie details gaan geven in de aandrijving die je later uiteraard niet meer terug gaat zien tenzij je het model optild en naar de onderkant kijkt. Wat een kit!.