We zijn hier terug zie.
Moet eerlijk toegeven dat ik redelijk tevreden ben over de kwaliteit van het chassis van deze Italeri kit. Vind dat de stukken in het algemeen na een kleine opkuis (gietnaden en uitwerppunten) best gezien mogen worden. Het kan natuurlijk altijd beter maar gezien de leeftijd van deze kit vind ik het meer dan voldoende, temeer daar het meeste toch niet te zien is.
Er is geen motor voorzien in deze kit en daar moeten we ons dus geen zorgen over maken, de motorkap wordt gesloten gemonteerd.
Enkel aan de ophanging vooraan en de directie werden enkele boutjes aangebracht ten einde het geheel realistischer te maken.
De bumper vooraan werd vervangen door PE uit de Eduard set omdat deze toch iets dunner is en meer detail geeft.
De wielen werden ondertussen ook reeds verlijmd en vlak geschuurd.
Het chassis van boven gezien,
en langs de onderzijde.
De opening voor de black out lamp werd gedicht en vlak geschuurd en het model is klaar voor een rondje primer.
Ik ga hierbij gebruik maken van een spuitbus primer welke ik hier nog liggen heb nl. Angel Green van The Army Painter. Het groen is té groen maar is zeer goed dekkend en droogt vlug. Als definitieve kleur voor het chassis zal ik trouwens een Humbrol Olive Drab 155 spuitbus gebruiken.
Ben blij dat deze bouw tot nu toe vlug verlopen is want het grootste probleem zal de cabine worden denk ik. Na wat kijken en vergelijken ben ik tot de conclusie gekomen dat alle modelbouw GMC chauffeurs ruglijders moeten zijn want de vorm van de zetels trekt op niets en ik weet zo direct nog niet hoe ik dit ga oplossen. De zitbank is te kort en de rug te vlak en beiden staan in een rare hoek t.o.v. mekaar. Tevens is er geen grille voorzien aan het achterraam van de cabine, noch in de kit, noch bij Eduard en dit is nochtans iets dat alle gesloten cabines hadden.
Heb eens rond gesnuisterd in andere kits maar de Italeri GMC water tank truck heeft dezelfde zetel. Ik heb ook nog een oude resin cabine liggen van het verdwenen merk CGM en daar lijkt de zetel beter van vorm maar hij is te klein voor de Italeri cabine. Vrees dat ik zal moeten trachten om de vorm van de CGM zetel over te brengen naar de Italeri kit en dat zal dus schuren en plamuren worden.
Wordt dus zeker nog vervolgd.