Hoofdsponsor

Green Goblin [WIP]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomas

Well-known member
Registered
Ik ga me eindelijk ook eens aan deze kunstvorm wagen. Het is eens iets anders hé :laugh:

Als kleine jongen heb ik de marvel comics van mijn nonkel verslonden. Die man had stapels en stapels van de lekker ruikende boekskes, vol fantastische verhalen. Toen ik deze kit tegenkwam op de domino site was mijn keuze dan ook snel gemaakt. Wie houdt er nu niet van een goeie ouwe schurk uit de spiderman reeks?

PC260001_zpsd5a860ee.jpg

Het leuke aan deze kit is dat het figuurtje; zeg maar figuur want dit is wat anders dan de 1/72 ventjes die ik vroeger al eens geschilderd heb; voorzien is van een sokkel. Deze sokkel stelt een deel van een gebouw voor en kan, indien gewenst, samengevoegd worden met de spiderman kit uit dezelfde reeks.

PC260002_zps3fb70129.jpg

De bouwbeschrijving is duidelijk
PC260003_zps420e4557.jpg

Alvast begonnen met het opkuisen van alle onderdelen. Het is wel opletten want dit is gegoten in een hard plastic wat makkelijk inscheurt, een kniptang is geen overbodige luxe. Voor de rest hier en daar een gietnaadje maar niets wat even aaien met het mes of een schuurpapiertje niet kan wegwerken.

PC260004_zps49d401c7.jpg

Ik denk er wel aan om deze groene bad boy nog een pompoenbommetje mee te geven, toch wel zijn handelsmerk.

Tot de volgende en tips zijn meer dan welkom ;)

Leuk project Tom.
Veel bouwplezier met de bouw en vooral het schilderen van deze Goblin.

Fred

Tomas...prachtig figuur...:8:8:8......waar heb je die vandaan getoverd....:D....gaat hier een prachtige topic worden......;););)

Merci mannen :)

Na wat opkuiswerk de boel eens gedroogpast

PC290001_zps933edc32.jpg

PC290004_zpsf88513db.jpg

Ik heb er nu ongeveer 6 uur plamuur en schuurwerk inzitten :ohmy: De stukken zelf zijn fantastisch mooi met weinig tot geen flash meer eens de boel samengeplakt komen er een bende naden naar voor op de meest leuke plaatsen.

De verschillende delen een primerlaagje gegeven om tot de conclusie te komen dat er nog wat foutjes inzaten.

PC300007_zps55daf85e.jpg

of zoals hier een gietnaad die weg is maar ook een deel schubben die kwijt zijn. Dit had ik voor op twee zijden van elk arm en been :8

PC300008_zps95b6dcc0.jpg

Dus nog even zoet geweest om alles een beetje te herstellen

PC300011_zps00a0369e.jpg

De basis moest ook voorzien worden van ... natuurlijk nog wat plamuur

PC300006_zpsf24e58e0.jpg

Schuren,schuren,schuren, het lijkt wel modelbouw :laugh:

Voordeel is wel dat je van die glanzende plastiek afbent en een meer stenen uiterlijk krijgt. Viel me op tijdens het schuren en dus heb ik alles maar een paar aaien met korrel 400 gegeven. Hier en daar nog eens uitschuiven met een mes om wat kleine beschadigingen na te bootsen.

PC300002_zps8ee04015.jpg

PC300004_zpsa1dec01c.jpg

Natuurlijk het vliegtuigje niet vergeten
PC3000012_zps5c269aac.jpg

Bijna klaar om te schilderen, gaat nog leuk worden :laugh:

Mooie start Thomas, de schubben zijn inderdaad, zoals Wim al aangeeft, super netjes hersteld!

Fred

Bot mes, veel geduld en opletten om niet uit de schieten richting duim :laugh:

Ben nog steeds aan het twijfelen om deze cartoon of realistisch te verven :unsure:

Mooie vorderingen Tomas.......met wat matriaal heb je de pompoenbom gemaakt......blijf deze topic op de rand van mijn stoel zeker volgen ...knap Man.....:8:8:8:8

Zie maar dat je er niet afvalt :laugh:

De bom is gemaakt met milliput. Balletje gerold, beetje vorm gegeven met een penseelsteel en daarna de ogen en tanden met een combinatie van driehoekig vijltje, tandenstoker en mes aangebracht. Buiten de tanden ging het wel vlotjes :)

Zie maar dat je er niet afvalt :laugh:

De bom is gemaakt met milliput. Balletje gerold, beetje vorm gegeven met een penseelsteel en daarna de ogen en tanden met een combinatie van driehoekig vijltje, tandenstoker en mes aangebracht. Buiten de tanden ging het wel vlotjes :)

Ben daar al vaak van afgeschoven van al dat moois te aanschouwen 8)8)8)8) Bom is zeker goed gedaan man .......top ......;););)

Mooi werk, hopelijk heb je ook plaats genoeg om hem neer te zetten.
Op je schilderwerk ben ik zeer gespand, in dit formaat.

Grtx Jan

Bedankt mannen, vooral niet laten om tips of kritiek te geven. Dit is mijn eerste poging tot figureren :wub:

Alvast een start gemaakt met de schilderwerken. Om het hoofd te kunnen vervolledigen; en de onvermijdelijke lijmnaad weg te werken; moet eerst de mondvulling geplaatst worden. Nu dacht ik dat het wel handig was om deze eerst te schilderen anders zitten de lippen en de neus zo in de weg.

Paar kleurtjes bij elkaar geflenst en viola
PC310003_zps8b8bef0c.jpg

PC310008_zpsfd5b97f3.jpg

Eerst de tong en tandvlees een basiskleur rood gegeven, vervolgens de tong met een heel lichte kleur roze gedroogborsteld. Het tandvlees heb ik dan weer donker gemaakt. De tanden zijn een mix van wit met arena sand en dit in verschillende gradaties. Het lukt me niet echt alles op foto te krijgen nu, morgen nog eens proberen bij daglicht.

De gaten achter de mondvulling ga ik nog opvullen hoor ;)

Tussen de laagjes voor de mond ben ik alvast begonnen aan de basis voor het vliegerdingske.
PC310011_zps5d521ce0.jpg

Die ziet er meer dan goed uit, ik had zo mijn bedenkingen (ten onrechte) bij de kwaliteit maar na het zien van de foto's ben ik er helemaal van overtuigd dat dit een geslaagde operatie zal worden. Die schubben heb je feilloos hersteld !

Staat niks op de doos maar volgens het alomvattende interweb is deze 1/8. Geen kleintje in ieder geval :laugh:

Mr.Wolf en Bart, tenkjoeverriemeutsj :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan