Vandaag een spontaan moment om toch eens te kijken of kantklossen niets voor me is
Na het spuiten van enkelen losse onderdelen een start met de ketting gemaakt en moet zeggen het is een best bagger werkje om te doen ben een kilo lichter geworden van het zweten
De ketting is wat groter dan de Italeri ketting ,aar na bekijken van wat foto`s van het echte werk 1/1 moet het wel weer ongeveer kloppen en zo niet ach ik kan er mee leven.
Helaas vergeten foto`s te nemen maar de handleiding maak ook wel wat duidelijk.
Op de foto`s een stukje gereedschap ( Greinendraaierset)wat ik heb gebruikt om de pennetjes van de rollers plat te drukken, in dit geval bol, Model Factori Hiro zeg plat drukken van de pennetjes en dat deed ik de eerste keer met een plat staafje maar kreeg allemaal ongelijke drukpunten en niet alles netjes uitgelijnd dus toen de greinendraaierset erbij gepakt en dat werkte stukken beter omdat deze door de holle kop zichzelf centreerde.
Ook te zien zijn de twee malletjes waarin je een setje rollertjes in zet om dan de schakels erop te leggen, op de foto zie je dat ik ze zwart heb gemaakt omdat je dan hopelijk beter kan zien of je alle schakels heb aangebracht dit is erg moeilijk te zien, ik was er dus een vergeten.
Het getande geval wat op de achtergrond lig is een raampje waar de rollertjes opzaten.
Een zeer positief punt is dat de PE schakels aan twee kanten is ge etch dus geen lastige braampjes te verwijderen wat alweer een maand werk scheelt
En het eindresultaat het eerste stukje ketting en werkt ook nog, nu nog een stuk of zes te gaan