Beste modelbouwers, ik ben nog een bezig geweest aan mijn hayanami en ik heb heel wat vooruitgang geboekt.
Ten eerste heb ik alle onderdelen aan mijn schip bevestigd en zijn deze ook allemaal geschilderd.
Ook heb ik een zwarte wash aangebracht op het schip om het er meer gebruikt te laten uitzien en heb deze ook (waar nodig) opgekuist met white spirit.
Vervolgens ben ik bezig geweest met de vlaggen, maar er was 1 probleem; het waren decals. Daarom heb ik (deze techniek kwam ik op Youtube tegen) de decals met Decal Solution van AK aan een vel zilverpapier geplakt en eenmaal droog uitgesneden, wat zeer goed werkte. De afbeelding van de uitgesneden vlaggen volgt nog, maar moet eerst de 2e vlag afwerken.
Aangezien dat het schip zelf ongeveer klaar is, ben ik begonnen met de diorama. Deze wordt gemaakt van een fotokader waarbij ik de kader geschuur heb en vervolgens met black primer van vallejo. Op het glas van de fotokader heb ik oceaan kleuren aangebracht.
Ten slotte heb ik het schip op het geverfde glas gelijmd (wat a.d.h.v. secondelijm goed blijft plakken). Hier ga ik later nog een watergel van AK (pacific blue) aanbrengen, om het op echt water te laten lijken, a.d.h.v. golven en schuim met witte verf.