Zo, na lange tijd toch terug even een update! (eentje met veel tekst! :lol: )
Snelle versie: De Hellcat is voorzien van decals.
Langere versie: Ik heb een mix van Revell decals en decals van de Academy Hellcat gebruikt. Je ziet nogal vaak de Hellcat "Paper doll" (gevlogen door Bob Burnell) voorbij komen als modelbouwers een F6F-5 Hellcat maken. Decals voor dit specifieke vliegtuig zaten zowel in de doos van Revell als in die van Academy. Ik heb echter gekozen voor de Hellcat "Paoli Local", gevlogen door Paul Drury.
Ik heb enkel gebruik gemaakt van de "10", "Paoli Local" en "kill marks" van de Academy kit.
Ik had eerst de "kwade kat" decals van Academy gebruikt, maar om een of andere reden zijn die Academy decals altijd zo stijf en geven ze amper mee, waardoor ze dus ook niet mooi rondom de ronding van de motorkap pasten... Ik heb ze met Daco decal setting zachter proberen te maken: hielp niet... Dan maar met Sols Plus ze vastkleven: geen goed resultaat... :x
Dan maar de decals afschuren en motorkap opnieuw spuiten, want het was echt een ramp geworden!
Toen heeft de Hellcat even aan de kant gelegen en ben ik begonnen aan m'n Mustang (staat ook op het forum).
Gelukkig had ik nog de Revell decals en heb ik, mits wat sneetjes maken in de decal om ze mooi de vorm van de motorkap te laten aannemen en een behandeling met Daco decal setting, de "kwaaie kat" decals er toch opgekregen! Oef!
Probleem was wel dat ook de Revell decals niet 100% meewerkten en ik ze op een 2mm van de motorkaprand moest aanbrengen. Gelukkig wist ik dat de kleur van de rode decals van Revell overeenkomt met hun mat rode enamel verf. Dus dan heb ik dat mooi afgeplakt met posterbuddy en masking tape en rood gespoten. Eind goed al goed! NEE, toch niet! Bij het verwijderen van wat masking tape kwam een deel van de "kwaaie kat" decal mee! :x Ik had geen beschermende Sols Plus laag op de decals gedaan eerst! Gelukkig kon ik de decal met een scalpel losschrapen van de tape en kwam 'ie er in enkele stukken toch helemaal weer van los. Dan die stukken terug vastgeplakt met Sols Plus op het model! Gelukkig zie je nog amper iets van al het geklungel en heb ik het goed kunnen oplossen!
De foto's: