Goede namiddag mensen,ondanks de rugpijn toch wat gedaan hoor,wat kunnen we anders doen als men thuis zit.
Maar goed dat nu terzijde,ik heb elke kabel aangesloten en de versnellings bediening en steuntjes geplaatst. Ook heb ik enkele beelden
van de nog te bewerken uitlaat buizen. Jullie zien zelf wel wat ik bedoel.
alles geverfd en dus klaar(behalve steuntjes en voetbedieningen)
Uiteraard word het spatboord nog in glans gezet.
Tachometer of hoe heet het is voorzien van de nodige bekabeling.
Versnellings bediening is geplaatst. Deze word vandaag nog geverfd net als de rem bediening aan de andere zijde.
Om de buizen niet te verwisselen van juiste positie maakte ik er slechts eentje los,je ziet het gapende gat,gruwelijk is dat dus dat
word opgevuld en geplamuurd . In vorm schuren en dan verven. Eerst zal ik stukjes gietraam snijden en de grootste opening ermee opvullen.
Daarna word de buis geplamuurd en opgeschuurd. Helaas bij deze uitlaat buizen zijn er redelijk grove gietnaden zichtbaar,dus das extra werk er aan.
Hier de overige buizen en twee einddempers op het raam,de overige einddempers liggen veilig in de doos nog.
Ik ga nu aan de slag met het opvullen van de buizen en hopelijk vanavond al resultaat. Tot dan weer
Edit:
De uitlaatbuizen werden opgevuld gisteren en vandaag opgeschuurd,dit werd gedaan met stukjes gietraam,miliput en plamuur.
Dus hier zoals afgebeeld werden de gapende openingen opgevuld met stukjes gietraam en vastgelijmd,na enkele uren legde ik er miliput over en vormde deze al wat in model. De dag nadien,(vandaag dus) kon ik dit alles netjes schuren al en kwam tot volgend resultaat al.
Alle oranje pijljtjes duiden op puntjes die nog wat aandacht nodig hebben. Ik denk dat ik de eerste buizen deze avond nog zal kunnen verven en plaatsen.
Ook de carenage(motorfiets behuizing) en zitgedeelte met brandstoftank kregen flink wat aandacht al en zijn ontdaan van hun gietnaden.
Ik schat dat ik zo een uur en half heb zitten schuren eer ik dit als resultaat verkreeg,gelukkig is het goed en kan de primerlaag na reiniging erop worden gezet.
De kleur(basis) blijft wit. De decals zorgen voor de nodige wisseling en afwerking. Eerst en vooral ga ik de decals plaatsen op de goede plaatsen zijnde het meterbordje. Ook worden vandaag alle steuntjes geverfd zoals het hoort. Goed ik zou zeggen tot vanavond.