Hoofdsponsor

1/72 HMMWV M1045

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 24/03/2025
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
IPMS Gent en de shelf queens ...

Terwijl ik aan de B17 verder pruts toch nog effe een ander doosje er bij nemen.
In feite is het een dubbele bouw want er steken 2 kits in deze Dragon doos uit 2005.

Boxart.jpg

Zoals je kan zien heeft de vorige eigenaar op de doos geschreven dat er al 1 model gemaakt is maar dat klopt niet helemaal want hij ligt nog in stukken.

Wie het niet zou weten HMMWV (ook gekend als Humvee of Hummer) betekend: High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle.
Deze versie, de M1045, is voorzien van het TOW raketsysteem. TOW = Tube launched, Optically-tracked, Wire-guided.

Het tweede voertuig is een updated versie van de vorige, een M1046 TOW with ASK. ASK = Armored Survivability Kit, dus een betere bescherming voor voertuig en passagiers.

Parts.jpg

De doos en inhoud.

Instructies.jpg

en de typische Dragon instructies op foto basis.
We gaan er ons niet bij haasten ...

oeps een echte Hummer ooit mijne favoriet geweest indrukwekkend machien
Veel succes ik volg met interesse

1/72 is wel een kleine schaal. Voor de rest, interessant en alom gekend voertuig. Ik volg van nabij. Succes met de bouw.

We zijn er aan begonnen.

Hummer 1, de shelf queen, wat opgekuist, extra verf aan de binnenzijde en de body verlijmd.
Het dak en de deuren zijn in klare plastiek en er diende toch wel iets bijgeschuurd te worden aan de achterste portieren.
De beide afgebroken wielen werden terug geplaatst en alle wielen raken de grond zoals het zou moeten zijn.
Vermits deze in Nato camo komt, kreeg die een nieuw laagje groen.

Hummer queen.jpg

Ook al begonnen aan Hummer 2, deze met ASK beveiliging en dat is te merken aan o.a. chassis en portieren.

Hummer ask.jpg

Dit voertuig zal in zandkleur gespoten worden.
Zijn TOW launcher zal niet op de dak geplaatst worden maar op een driepikkel en daarom zal de laadklep open gebouwd worden zodat ook de reserve raketten te zien zullen zijn.

Tow tripod.jpg

De raket ligt er nog los in.
Nu eerst nog wat info verzamelen wat de kleur van de raket containers betreft.

Terug
Bovenaan