Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is zeker gelukt. Het is mij ooit gelukt om tot 0.25 te komen, met dikkere staanders met supports, maar het ligt er dan erg aan hoe je het uitprint. Liggend, verticaal, schuin etc. En kwetsbaar. Uiteindelijk koos ik toch maar voor kartonnen railing van hmv. Anders moest ik een heel schip doenBedankt mannen, het probleem met de kartonnen versie is al die verschillende bochten en hoeken op die afmetingen maar zijn nu toch al een klein stapje verder :
![]()
Niet perfect, maar werken met deze printer is nieuw voor me, en gezien de buizen slechts 0.4 mm dik ontworpen zijn, vind ik het geslaagd.
De leuning staat nu nog gewoon los om in het zonnetje te verharden in de juiste positie.
Ik heb mijn programma voor supports zo ingesteld dat ze voor kleine onderdelen maar een heel dun kopje hebben. De helft of minder dan de standaard instelling. En een support per staander. Ook snij ik ze voorzichtig los voor het uitharden, dat gaat veel beter. Ze vallen er dan bijna vanzelf af. Hoe doe jij dat?Die zal ik gewoon herstellen, Beyond. Alles was perfect geprint hoor, maar er zijn zoveel supports die elk afgeknipt moeten worden dat het haast onvermijdelijk is dat er schade optreedt. Bij mijn pogingen om dit met karton te verwezenlijken ben ik er nooit in geslaagd het zo goed als dit te krijgen, zo zal het nu blijven.
Prima. Tip: Probeer dan de instelling te vinden voor de puntjes van steunen (de spritse punt( en zet die eens kleiner. Ze zitten dan veel minder vast. De standaard staat meestal ingesteld voor printobjecyen die veel steviger moeten zijn dan ons werk. Ik gebruik chitibox. Maar: respect voor je railing, prima gelukt toch? En ik vind het knap dat het rondloopt (ik neem aan dat je het zo in vorm uitprint want bij mij knapt het als ik ga buigen), want dat vind ik heel lastig ontwerpen in Blender. Jouw 3d programma is volgens mij ook veel beter geschikt, maar ik heb er geen ervaring mee.Ook ik verwijder ze voor het uitharden, maar zoals ik reeds eerder schreef, dit resin printen is heel erg nieuw voor me, dus ook de slicer me al z'n mogelijkheden is nieuw.
Als slicer gebruik ik overigens Lychee (die ook voor filamentprinters kan slicen, al is dat nog in beta-fase).
Inderdaad Eric, de leuning wordt zo in de juiste vorm getekend en geprint. Zelf heb ik geen ervaring met Blender (hoewel ik het op mijn laptop heb staan), maar ik veronderstel dat Fusion360 wel beter geschikt is voor dit soort dingen (preciese technische ontwerpen), terwijl Blender dan weer geschikt is voor de meer "organische" vormen, modelleren dus.(ik neem aan dat je het zo in vorm uitprint want bij mij knapt het als ik ga buigen), want dat vind ik heel lastig ontwerpen in Blender. Jouw 3d programma is volgens mij ook veel beter geschikt, maar ik heb er geen ervaring mee.