Hoofdsponsor

1/35 Isu152 [wip]

Dag Vanja, welkom op dit forum. Ben je van Russische origine ? Aan je naam en woordenschat zou ik zeggen van wel. Russisch materieel in niet echt mijn grootste interessegebied, maar gezien het thema van onze club heb ik dit beest op de tafel genomen.

@Pascal : De details zijn hoofdzakelijk PE sets van Aber (niet van Eduard zoals eerder vermeld), met enkele eigen elementen. Zoals de imitatie van de snijbrander op de randen van de staalplaten. In de kleuren werk ik graag met veel contrast, na het verweren is één en ander naar elkaar toegewerkt wat een mooi eindresultaat geeft.

@Silenoz : het probleem met de luiken is opgelost ! Ik vond geen goede referentiefoto omtrent de binnenkant van de luiken. De oplossing lag gans die tijd onder mijn neus : de foto van de 646, zoals getoond in het begin van dit topic, had ik afgeprint en lag op mijn werktafel ter referentie. Gisteren viel mijn oog, BONK, ;) (mijn glazen oog, op het andere ben ik blind) op het geopende luik. Duidelijk is te zien dat de binnenzijde van dit luik niet wit is, dus heb ik de schilderborstel ter hand genomen en...

Groeten Rik

@ InFlandersFields nee hoor ik zelf ben niet van russische origine maar mijn vrouw is wel russische maar ik verdiep me nu al 4jaar in Rusland en al zijn facetten meestal de taal en geschiedenis omdat dat ook mijn grootste interesses zijn.

Goedenavond Beste Kijkers !

Bijna af ! Enkel de handvatten van de mitrailleur krijgen nog een houtkleurtje, dan is het beest af.

De foto's :

attachment.jpg

De mitrailleur kreeg een update van RB Models. Fijne messing loop met de koelribben fijn weergegeven, en wat fijne PE voor de handgrepen.

attachment.jpg

Lig maar in Uw schuttersputje als deze op je afkomt !

attachment.jpg

De weathering gebeurde hoofdzakelijk met olieverf en MIG producten.

attachment.jpg

Het figuurtje zat bij de kit, maar kreeg een hoofdje van Hornet. Het is geschilderd met olieverf (huid) en Humbrol.

attachment.jpg

Russische tankbemanningen droegen zwarte overalls, maar naargelang de fabrikant neigde dit soms naar (donker)blauw. Vandaar dat ik bij de highlight wat blauw gemengd heb.

attachment.jpg

Op deze zijkant hangt een schop, kwestie van het monotone groen wat te breken.

attachment.jpg

Overview : de kleurmodulatie is hier goed zichtbaar.

Nu wat verder werken aan het gebouw en de figuren, daarna alles samenvoegen in het dio...

Groeten Rik

Hey Rik,

Jawade, dat ziet er meer of goed uit. Uiteraard met die updates erbij verfijnd het model in zijn geheel wat het diorama alleen maar ten goede kan komen.
Het figuurtje ziet er ook goed uit, welke mengsels heb je gebruikt om zijn kostuum zo te krijgen, ik vermoed iets of wat dark prussian blue erbij om te highlighten....of he, ik verkeerd.😉

моделирование ?.....................:d................................

Thanks, voor de vele lovende woorden !

@Swaken : Ik heb gestart met het blauw uniform zoals de duitse panzercrew uitrusting. Dus een mengsel van 80% zwart en 20% flesh. Daarna volgde een drybrush met zwart, flesh en stelstelmatig wat extra blauw Humbrol 25. Verschillende dunne laagjes DB waarbij het flesh en blauw telkens wat meer gemengd wordt bij wat minder zwart.

Groeten Rik

Terug
Bovenaan