Hoofdsponsor

1/35 Jagdpanzer 38(t) Hetzer Late (Academy) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

KDK1997

Well-known member
Registered
Hallo iedereen,

Na een lange tijd op non-actief te staan door huiswerk, examens, geen tijd en zoeken naar een vakantiejob heeft een mens tijd voor ontspanning nodig. Nu het schooljaar zijn einde heeft bereikt is er terug tijd voor te modelbouwen :D:D. Ik heb gekozen voor de hetzer omdat ik dit een mooie tank vind en hem al lang eens wou maken. Tussen het huis verven door heb ik tijd gevonden om er toch aan te werken.
De -foto- 's:
De boxart
attachment.jpg

De inhoud+Friul tracks
attachment.jpg

attachment.jpg

De werkzaamheden van gisteren en vandaag
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog een avondje aan de Friuls prutsen en ze in elkaar steken.

:wavey:GRTZ:wavey:
Koen

Mooie tank en een al even mooie start ;)
Hoe zit het met de fit van deze Academy?
En weet je al welk kleurtje er op zal zetten?

[Mod] Wil je er bij een volgend project aan denken om een prefix/voorvoegsel bij je titel te plaatsen? Zo weet iedereen onmiddelijk in welke schaal dit model is..
Ik heb het nu even voor je gedaan ;)
Bedankt :) [/]

Hey Koen,

Succes met de bouw van deze stalen Ros, ik ben er dan ook als de kippen bij om deze met volle aandacht te volgen!
Zoals Beyond ook schreef,hoe is de (pas)vorm en plan bij deze? Ook omdat ik niet zo direct ervaring heb met Academy ;)

@Beyond en Peiper: De pasvorm is veel verbeterd tegenover een paar jaar geleden en soms is het boekje een beetje verwarrend maar het valt mee.
@Danny: Tis de moeite om ze te make ;)

GRTZ
Koen

Ga deze zeker volgen vanop de eerste rij. Eigenlijk niet moeilijk want we wonen onder het zelfde dak :laugh: :laugh: :) ;)

Jean-Marie

Benieuwd hoe deze eruit gaat zien. Ik heb de Cyberhobby kit gebouwd (Black Knights uitgave, van het stripverhaal). Die bouwde eigenlijk zonder problemen weg. De putty kon op de punt van een tandenstoker, zo'n goede fit. Academy is zo'n slecht merk niet hoor, als jij er positieve ervaringen mee ondervindt, wil ik deze ook 'ns proberen in een of ander camofrakske.

Bedankt voor de reacties!

@Gunit: het is een mooie kit waar ook niet veel putty voor nodig is, ik raad hem zeker aan.

Hallo iedereen,
Na 4 dagen werk is de hetzer af. Ik heb de schurtzen voor zien van een klein beetje battle-damage en heb ik na heel veel prutsen en problemen de eerste friul-track afgewerkt. Nu is hij ver klaar voor het spuitwerk met de bijgeleverde maskings waar we nog veel "plezier" aan zullen beleven :dry: .

De -foto-'s:

Van 1 grote schurtz naar 3 aparte schurtzen
attachment.jpg
I
I
V
attachment.jpg

Het afgewerkte machien
Voorkant
attachment.jpg

Achterkant
attachment.jpg

De zijkanten
attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog wat prutsen aan de andere track en dan kan het in de verf ^^.

Koen

Zeer mooie en verzorgde bouw misschien heb ik er over gelezen maar ga je de tracks van de bouw doos gebruiken of ben je van plan er metalen op te zetten.

Hallo iedereen,
Na 4 dagen van primeren en schilderen is de camouflage afgewerkt. Het was wel even stressy toen ik de masks er afhaalde want ik had schrik dat de verf zou zijn uitgelopen. Maar dat was gelukkig niet zo. Nu is het verweer Time :). Het onderstel moet wel nog herspoten worden.

De -foto-'s:
primer
attachment.jpg

attachment.jpg

eerste laag: dark yellow + deck tan
attachment.jpg

attachment.jpg

Tweede laag: nato brown + deck tan
attachment.jpg

attachment.jpg

En afgewerkt
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het kleinste wordt rond de loop gewikkeld, wat er met het grootte gebeurt weet ik nog niet.
attachment.jpg

Waarschijnlijk zal de hetzer minder snel dan verwacht worden afgewerkt want ik heb een vakantiejob gevonden.

Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan