@ Beyond: dat is het probleem é , grijs of blauw ?
De britten hadden een soort lichtblauw om in de woestijn en ik heb eens een Panther (1/35) gezien met zo'n camokleuren.
Dat leunde meer over naar een soort blauw en om eerlijk te zijn, dat is één van de mooiste modellen die ik ken.
Enfin, alle tips zijn welkom.
Bon, update-time.
Heb er een beetje met horten en stoten aan voortgedaan, maar zoals eerder gezegd we zijn weer in ganggeschoten.
Eerst een globaal beeldje.
Op de linkerfender ligt er een soort haak. Nu het zijn eigenlijk 2 haken die op elkaar liggen en verbonden zijn met elkaar d.m.v. een scharnier. Kan er mij iemand zeggen voor wat die eigenlijk diende ?
Ge kunt het misschien niet goed zien dat het er 2 zijn, maar ja dat is dan het nadeel van PE
De achterste bovenskirt staat er voorlopig opgemonteerd met bluetack. De reden voor dat is omdat het onderliggend gedeelte nog moet geverfd worden. Dat geldt ook voor andere stukken die hier en daar vastgezet zijn op die manier.
De beugels om de reservewielen in te plaatsen heb ik gescratcht en gesoldeerd. Die stukken uit de doos zagen er nogal serieus bombastisch uit en voorzien van een gietnaad om U tegen te zeggen. Het probleem met zulke gietnaden op fijne stukken is, tegen dat die weggewreven is ,is je stuk al geplooid en meestal al gebroken, dus.....scratchen
Om dezelfde reden is de steel van de schop een stukje wit pvc of hoe heet dat wit pvc alweer ? in ieder geval iets met green.
Tevens een zichtje van het achterdek.
Zoals je kan zien zullen niet alle werktuigen op het voertuig gezet worden. Kniptang, koevoet,zwengel en platte sleutels (grote) zullen ontbreken. Hoe dat komt ? kweet nie ,ge moet het eens vragen aan de bemanning !

Nee, ik vind dat ook eens niet mis ,lege klembeugels, al dan niet opengelaten.
Op die achterste fenders heb in de uitsparing die ik gemaakt heb nog 2 vertikale wandjes en 2 bevestigingen gezet om de veer die het achterste gedeelte tegenhoud aan te monteren.
Het pinnetje is scratch, het "oogje" is PE, en de veer moet nog gemaakt worden.
Zichtje van de houten blok om de jack op te plaatsen. misschien is het niet zo goed zichtbaar ,maar de houtnerven zijn gemaakt door eerst revell lijm op te smeren ( fijn laagje). een beetje laten de pvc smelten en dan met een fijn mesje de nerven trekken. Deze methode heb ik gezien hier op het forum. Als ik niet mis ben ,was het bij Churchill die op die manier lassen maakte op zijn Russisch tankstje (T-70 M).
De ophanging van de achterste fender op de rechterkant blijft zichtbaar. Het is de bedoeling dat de bovenste rechterskirt en rechter achterfender niet gemonteerd worden. Het zou kunnen gebeuren dat ik die 2 stukken toch afwerk maar gewoon naast het model op de sokkel leg. Tis eens iets anders.
Op beide fotoos kan je ook een gedeelte van de uitlaat zien met PE-geplooide stukken.
Indien ge nog naden of andere dingen ziet, geen paniek, als hetgeen die erop moet, gemonteerd is doe ik mijn toer met de putty en aanverwanten.
Voila, tot de volgende