Hier gaan we dan , om te beginnen de achterbrug met differentieel
In die jaren hebben ze om de weglegging te verbeteren en om het onaf geveerd gewicht te verminderen de remschijven vlak naast het differentieel geplaats en zo was er veel minder gewicht aan de achterwielen , dit type achterbrug is zeer geliefd bij de Hot Rod bouwers
De eerste foto is een nog niet gemonteerde versie
half gemonteerd
compleet ineen gestoken
Nu even iets anders dit is de miserabelste kit die ik ooit gebouwd heb , na 2 dezelfde kits gekocht te hebben is het nog altijd niet goed de twee body zijn alle twee minstens ieder 4 keer gesporen en opnieuw begonnen telkens het zilver ( grijs metaal kleur ) gespoten was , was het ok tot de vernis ( kleurloze glanslak ) erop gezet werd begon de onder verf ( zilver ) een korrelig uiterlijk te krijgen en trok op niks dus iedere keer was het schuren , primeren en terug spuiten
Resultaat dat de ribben op de motorkap zo goed als weggeschuurd waren , dus moest ik op motorkap nummer 1 terug vallen maar ook die is niet veel meer waard , in kleur gezet en het leek weer ok te zijn ik heb dan uit grote schrik water gedragen vernis van Alclad gespoten en nu blinkt hij toch mooi
maar eerst de gemonteerde motor in zijn chassis
Hier de redelijk gelukte versie
Nog een close up van het motor compartiment
Nog 1 ding Heller nooit meer toch de Jag niet meer , er past gewoon niks de ramen passen niet , de motorkap komt niet op zijn juiste plaats te liggen dus zal ik hem open kleven
De Franse plastic is van zo een slechte kwaliteit ik had het voorste buizen chassis geverfd en wilde het drogen met mijn Föhn om een tweede laag te verven en alles smolt gewoon weg de stuurstang tussen de voorwielen was een halve cm gekrompen en dan heb ik een deel van de buizen constructie moeten veranderen van kit 1 naar kit 2 miserie tot en met
Ik had op een geven moment bijna met alles gestopt zo diep zat het bij mij ik kreeg gewoon geen zicht meer het ene probleem opgelost drong een ander tegenslag of probleem zich op gewoon niet te doen
Dus beste vrienden ik ga hem in elkaar zetten en maken dat hij zo snel mogelijk de deur uit gaat
Grt
Marc