Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Komt inderdaad nog een laagje fineer overheen
Echter weet ik nog niet helemaal zeker of ik het fineer uit de kit zal gebruiken (in latjes) of als ik eens uit de bol zal gaan door bladen fineer aan te schaffen en het eens te doen zoals het moet. (indien ik bladen ga aanschaffen zal dat echter helaas moeten wachten tot volgende maand )
Terwijl ik dit aan het typen ben, zijn de latjes van de bakboord verschansing nu ook in hun vorm aan het drogen.
Hier heb ik echter een foutje gevonden, waarschijnlijk ergens ontstaan door een aan deze kant net iets verkeerd gelegd plankje.
De bakboord verschansing is komt namelijk 2mm lager uit dan de stuurboord kant, daar zal ik dus een beetje moeten zeuren.
Dat de verschansing nu anders uitkomt heeft vaak te maken met het feit dat niet alle latjes even breed zijn. Het scheelt weinig, maar meet maar eens na. Daarom ook altijd dit van te voren controleren. En op de eerste huiddeel maatstreepjes aanbrengen. Dan voorkom je dit soort zaken
wat je ook kunt doen is eerst de berghouten plaatsen ,daarna de zandstrook en dan de ruimte ertussenin beplanken.
Dan heb je geen probleem als sommige latjes breder(1/10mm) zijn dan andere.
Een echt schip is niet zo beplankt. Dat wat bij een groot schip kan kan dus ook in het klein. Let wel dan op hoe die huidgangen lopen. Dus vanaf de spiegel tot de boeg. Allemaal evenwijdig, iig zoveel mogelijk. Dan heb je met de bovenstaande methode dus een probleem en moet je vulhouten gebruiken.
Je hebt het goed gelezen, maar Pter gaat uit van een redelijk gemakkelijk schip qua rondingen. Kijk eens naar de bolling in dit schip. Reken het maar uit, je zult het niet gaan redden. Van hier uit krijg je geen kans om de latjes in vorm te snijden. En moet je gaan werken van boven naar beneden. Daarna een valse berghout plaatsen.Hierdoor krijg je huidplanken die // lopen van boeg naar stern en heb je nergens invulstukken nodig.
Voordeel is dat nu de berghouten exaxt staan ,want daar gaan de mensen kijken omdat daar de kanonnen ook meestal