Beplanking Dek + Geschut
Hier heb ik het eerste deel van het dek mooi passend gemaakt en vast gelijmd met houtlijm en 1 nageltje om deze goed op de spant te laten drukken, ook de spanklemmen houden het stukje dek mooi op zijn plaats.
Ik heb dit eerste deel al gelijmd omdat ik nu alle andere delen ertegen aan kan leggen en een beetje kracht kan uitoefenen om ze passend te maken.
Hier zie je het nageltje zitten en ook de klemmen zie je staan.Het nageltje op de verstevigingsbalk heb ik er al uit genomen om het dek mooi te aansluiten natuurlijk
Hier heb ik het dek gewoon er eens opgelegd om te kijken hoe ik uitkom op het achterschip, zo te zie zal het allemaal in zen plooi komen.Je ziet dus hier en daar dat ik een klein beetje zal moeten aanpassen om ze mooi tussen de romphelften te krijgen, zoals je ziet aan bakboord midschips, daar zal ik een klein beetje moeten wegschuren om het dek er te laten invallen, maar met mijn zalige bandschuurmachine is dit een plezier.
Ook het nieuw tril schuurmachine is zalig om te hebben en een must vind ik voor iedere modelbouwer.
Is zeer makkelijk voor de kleine schuurwerkjes, hout plastic of metaal, en is relatief goedkoop.
Dan hier een foto van het geschut die ik ook samen aan het lijmen ben.
De loopjes liggen er al naast.
Dan hier zie je pas terug hoe klein deze geschuts kanonnen zijn.
En dan een plankje genomen en er kleine gaatjes in geboord, daar staan deze voorwerpen mooi klaar om gespoten te worden.
Tot zover deze update
(* 3 uur aan gewerkt, totaal 69 uur )