Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik gebruik om CA te lijmen een satepriller (tandenstoker in de volksmond). Wanneer deze te dik of stomp wordt door gedroogde lijm, gewoon een stukje afsnijden met een mes en je bent terug vertrokken.
je pe setje gaan gesmeerd zeg !!!
Naast de bouw besteed je ook nog wat tijd om alles nog mooi in een foto-repotage te gieten met je eigen watermerk er in !!!
Bedankt John, we doen ons best he
Morgen komt een nieuwe update van de vorderingen die zijn gebeurt, alles klaargezet voor het spuiten voor morgen, en nog wat geschut geplaatst, morgen foto's.
Geheel dit topic niet meer gezien. Bij mij verdwijnen de nieuwe ongelezen topics steeds na 10 min pauze, maar het ziet er wel heel strak uit. mooi gedaan allemaal.
Dan een kleine update
Heb dus nog een beetje geschut aan de Yamato toegevoegd en hier een paar foto's.
Ook heb ik nog de katapults uit PE gespoten, daar volgen in de loop van de dag of morgen foto's van.
En dan nog een paar foto's van de kraan die ik maakte, die op achterdek komt te staan om de vliegtuigen uit het schip te halen.
Ook bijna alle geschut staat op het schip nu.
Er is we iets die tegenvalt aan mijn schip, en dat is de romp, hij toont kraken in de verf, ik denk door het leven van het hout, is mijn eigen stomme schuld om geen G4 te gebruiken voor ik de primer en de lak er heb opgezet, nu is er niets meer aan te doen, en is uiteraard terug een leerschool voor mij en nog andere mensen die dit lezen, pas dus op met hout bouw, hout blijft een beetje leven, foto's volgen.
hout blijft een beetje leven, dat is de rede dat ik met fineer en epoxy diagonaal bouw Dirk. Bij 1/1 boot karveelbouw na 6 maand op de wal zo lek als een zeef, voor men te water ging werden gedurende 2 weken natte doeken binnen op de bodem gelegd om te zorgen dat de pomp bij het te water laten de boot drijvende kon houden en tijd te geven terug dicht te trekken
De volgende keer zal ik de volledige houten romp (als het een geschilderde romp word uiteraard) met G4 bewerken, dan heeft het hout de kans niet meer om te gaan leven, en zou dit euvel opgelost moeten zijn, nu is het natuurlijk een jammerlijke zaak, of het hadden er veel meer moeten zijn zoals het dan op een echte romp met huidplaten gaat gaan lijken.
Dirk welke lijm heb je gebruikt voor je romp te lijmen? witte watervaste houtlijm op water basis maakt je hout nat tijdens het lijmen, daarna droogt dat er langzaam uit. Zou voorlopig niets aan doen, maar wachten tot de romp zich gezet heeft, na een winter met de centrale verwarming en daarna die kleine scheurtjes wegwerken .
René, ik zal straks nog een paar foto's plaatsen, en dan zal je zien wat ik bedoel, om dit weg te werken zou ik de romp opnieuw moeten schilderen om het niet meer te zien denk ik, dat zie ik niet goed zitten hoor
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.