Update 21-09-2009
Zo, hier zie je dan de voet van de commandopost in wording, al veel stukken samen gelijmd en geplamuurd en geschuurd.
Je ziet daar nog een paar onderdelen klaar liggen en op de volgende foto is dit ook samen gelijmd.
Straks nog wat plamuren en schuren en op naar de volgende stukken die er op moeten gemonteerd worden, is een leuk werkje deze toren bouwen, bestaat uit zeer veel delen en ik weet niet echt hoeveel.
Dan de beplanking.
De achtersteven beplanken heeft me een probleem gebracht die ik heb opgelost met pen en gat maar dan met een messing staafje.
Als ik deze plank wilde lijmen en omdat ik geen spant heb zitten op de plaats waar de plank tegen de bodem komt, heb ik zoals te zien is op de volgende 4 foto's uitgelegd word, een gaatje geboord in de bodemplaat en in de plank, dan een messing stukje van 1.5mm dik op 1.5 cm lang in de plank gelijmd met snel drogende lijm en zo dan de plank gemonteerd, kijk naar de volgende foto's:
1.Hier dus het gat in de bodemplaat.
2.Hier het gat + het staafje in de plank.
3.Hier een dry fit van het plankje.
4.En hier is hij mooi met lijm op zen plaats gelijmd.
Nu is het dus veel steviger dan dat het gewoon los tegen deze bodemplaat aan zou zitten.
Dan bovenaanzicht van het achtersteven.
Aan de binnenkant heb ik ook voor de zekerheid terug een extra versteviging aangebracht namelijk veel hout zaagsel en lijm tot een dikke pap gemengd en zo op de binnenkant van de planken gelijmd, sterk zal het in alle geval wel zijn.
En dan ook nog een paar plankjes aan de boeg gemonteerd.
Zo, tot zover deze update, straks ga ik terug verder, eerst patatjes schillen voor mijn dierbaren die straks thuis komen van werk en school.
(* 2 uur aan gewerkt, totaal 29 uur )