De kamov Ka-226 is een doorontwikkeling van de Ka-26 helicopter, aangedreven door 2 turbines (er bestaat ook een versie met 1 turbine, de Ka-126). Deze werd in 1990 aangekondigd, maar had de eerste vlucht pas in 1997. Productie werd gestart in 2003. Er was een grote deal met India in de maak om deze lokaal te mogen produceren, maar de partijen geraakten het niet eens over technologie-overdracht en andere. Uiteindelijk is deze deal een stille dood gestorven. Momenteel zouden er 69 stuks geproduceerd zijn.
Zoals gesteld is dit een doorontwikkeling van de Ka-26, met zuiniger en krachtigere motoren, verwisselbare missie-pods, een beter zicht voor de piloot, en een nieuwe passagierscabine.
De kit
en verder nog een stel tape om de vensters af te plakken van KV-model:
En nu hopen dat de bouw een beetje voorspoedig gaat tussen de verbouwingen en nakende baby op komst... momenteel is alles al 17 keer verhuisd, dus de vorige projecten komen er ook nog aan, maar als het een beetje effen komt qua structuur
Vooral dryfitten en plamuren
Onder het motto: zoek de stoeltjes
De sinkmarks in de rompdelen opgevuld, de openingen voor de raampartijen onderaan van voren moeten nog opengewerkt worden.
de bodem en achterwand van de cockpit hebben een aansluiting onder hoek... alleen aan de verkeerde kant, dus eerst werken tot aan dryfit om te dien wat er dient te gebeuren
Het dakgedeelte en de staartbomen samengelijmd, er dient opgeschoond en gevuld te worden:
Maar na een schuursessie gisterenavond is dit klaar voor een test met primer ...
Wordt vervolgd met het deeltje erboven, de brancards, enz...
Zoals gesteld is dit een doorontwikkeling van de Ka-26, met zuiniger en krachtigere motoren, verwisselbare missie-pods, een beter zicht voor de piloot, en een nieuwe passagierscabine.



De kit



en verder nog een stel tape om de vensters af te plakken van KV-model:

En nu hopen dat de bouw een beetje voorspoedig gaat tussen de verbouwingen en nakende baby op komst... momenteel is alles al 17 keer verhuisd, dus de vorige projecten komen er ook nog aan, maar als het een beetje effen komt qua structuur
Vooral dryfitten en plamuren

Onder het motto: zoek de stoeltjes

De sinkmarks in de rompdelen opgevuld, de openingen voor de raampartijen onderaan van voren moeten nog opengewerkt worden.

de bodem en achterwand van de cockpit hebben een aansluiting onder hoek... alleen aan de verkeerde kant, dus eerst werken tot aan dryfit om te dien wat er dient te gebeuren

Het dakgedeelte en de staartbomen samengelijmd, er dient opgeschoond en gevuld te worden:




Maar na een schuursessie gisterenavond is dit klaar voor een test met primer ...



Wordt vervolgd met het deeltje erboven, de brancards, enz...
Laatst bewerkt: