Hoofdsponsor

1/16 King Tiger 1/16 Trumpeter

ERVARING
20 jaar
BOUWWIJZE
Zo veel mogelijk RUDD maar toch een klein beetje aftermarket.
BOUWBUDGET
Niet mee bezig
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
muggenzift maar raak
Veel moest er niet meer gebeuren.

Tools plaatsen, reserve tracks maken, glanslak en een paar subtiele washes en de matte vernis erover.

Tools.

Reserve tracks.

En dan gooi ik in de volgende post maar meteen de eind foto's erin.

Grtz.

Luc :cool:

Eind foto's

Laten we eens wat dichterbij gaan.

We kunnen deze op verschillende manieren presenteren.

En tussen zijn vriendjes.

Zo, nu ga ik iets kleiner bouwen..... van schaal dan toch.

Grtz.

Luc :cool:

Mooi eindresultaat maar ergens heb ik het er moeilijk mee:
Bepaalde delen van je tank heb je mooi en licht verweerd of gebruikssporen achtergelaten maar op andere delen (zoals de frontplaat) zie je dit dan weer niet.
De schop heb je deels gecamoufleerd en verweerd maar dat heb ik nog op geen enkele schop gezien. Volledig meegespoten of nieuw geplaatst, ja, maar gedeeltelijk??
Aan de linkerzijde ontbreekt een beschermstuk over de track. Het deel aan de romp heb je verweerd maar de rest van de beschermstukken niet.

De binnenzijde van de tank is ook niet verweerd; die is nieuw, factory fresh.

Ik meen dat, als je een tank als nieuw wil uitbeelden, je je daar volledig moet aan houden. Wil je een gebruikte, verweerde tank, dan ga je daarvoor maar de combinatie van de twee lijkt onredelijk.

Is juist maar mijn denkwijze hoor, doet geen afbreuk aan jouw bouw- en verfkunsten en, bovenal, het is jouw model en zolang jij je er goed bij voelt is alles ok. Wil je enkel even mijn gedachtengang meegeven.

Bedankt Erwin voor deze uitgebreide reactie.
Op sommige punten heb je groot gelijk, op andere wil ik graag een woordje uitleg geven.

Bepaalde delen van je tank heb je mooi en licht verweerd of gebruikssporen achtergelaten maar op andere delen (zoals de frontplaat) zie je dit dan weer niet.
Op de frontplaat zijn lichte gebruikssporen maar inderdaad te weinig als je bedenkt waar die mannen overal over reden.

De schop heb je deels gecamoufleerd en verweerd maar dat heb ik nog op geen enkele schop gezien. Volledig meegespoten of nieuw geplaatst, ja, maar gedeeltelijk??
De schop is niet mee gespoten, deze zit in een houder welke aan de tank bevestigd is en ik ga ervan uit dat de schop verwijderd werd tijdens het camo spuiten.

Aan de linkerzijde ontbreekt een beschermstuk over de track. Het deel aan de romp heb je verweerd maar de rest van de beschermstukken niet.

Hier ben ik niet goed mee?
Het fictief verhaal is dat dat stuk vrij kort na de in dienst name afgebroken is door ergens op een boomstam te rijden en die is dan omhoog gewipt en heeft dat deel van het 'spatbord' afgebroken aan de bevestigingspunten.
Vervolgens kwam er een ongeschilderd deel van de romp vrij wat vrij rap kan roesten. Dat heb ik wat proberen nabootsen.

De binnenzijde van de tank is ook niet verweerd; die is nieuw, factory fresh.

Overschot van gelijk,
Ik heb hier en daar subtiel wat vervuiling aangebracht, geen beschadigingen echter.
Als ik dat nu bekijk is dat inderdaad veel te weinig tegenover de buitenkant :$
Ik kan hier echter nog goed bij dus in de toekomst op een vrij momentje gaan we daar nog iets aan doen.

Grtz.

Luc:cool:

Mooie uitleg van beide en leer hier ook wat van.(y)
Het hout v/h gereedschap is ook mooi gedaan.

Terug
Bovenaan