Pascal,ik denk dat je dit gedeelte gewoon het achterschip kunt benoemen.je mag het in ieder gevaal nooit een "staart"benoemen,want die term is alleen voor vliegtuigen bedoeld
.
En intussen ben ik weer iets verder gekomen.Deze stappen,Henny,kom jij ook te doen bij jouwn project.Dat is om mooi geconstrueerde delen weer eens te vermorzelen
.....
Ik maak altijd de grote delen helemaal gereed voor ik de daarop volgende onderdelen ga aanbrengen.Dat heeft enkele voordelen erin.
1.Je kunt er dan nog goed bij komen om alles mooi strak te schuren.Soms kom je er later niet meer bij door belemmerende onderdelen,denk aan de stuurvlakken/roeren bijv.
2.De basis is klaar en sterk genoeg om de dan aanbrengende delen te dragen.
3.Je kunt dan beter alles overzien,zonder dat je je eerst eens een goed beeld hoeft te vormen hoe het in het geheel komt uit te zien.
4.Wat je al strak hebt gemaakt,hoef je later niet meer te doen.
In ieder geval ben ik begonnen met het construeren van de twee aandrijftunnels.De ware naam hiervoor is dit natuurlijk niet,maar het geeft wel aan wat ik ermee bedoel steeds.
Als "basis" heb ik in de bouwmarkt een houten steel gekocht( € 4,70 ),welke je in een hark steekt.Deze heeft als diameter 2,8 cm en is van vurenhout.En voldoet prima voor dit onderdeel.Hard en prima te boren,zagen en te kitten.
Uiteraard heb ik de delen in verstek gezaagd,want dit mag niet scheef af gezaagd worden.
In deze gaten komen dan de M5 bouten,waar later de super dure 7-blads schroeven worden bevestigd.
Vervolgens heb ik daarna de positie afgetekend waar de "tunnels"moeten komen.En dat heb ik er met een nieuw en scherp mesje heel voorzichtig eruit gesneden.Steeds passen om niet teveel of te diep te gaan.
Nu is goed te zien,wat ik in het begin ermee bedoelde.Je mooi strak werk weer te vermorzelen.Dat hoort er nu eenmaal ook bij.
En de stuurboordzijde nog even erbij genomen...
De rode streep correspondeert met het het juiste asje,waar ik ook een rode streep op heb gezet.Zo kan ik me nooit vergissen waar welke moet komen.
Daarna dan een dryfit om te kijken of alles past.
Aan deze "tunnels"komen later gedeeltelijk de horizontale roervlakken.
Dus dit wordt nog breder ermee.
De volgende taak is nu om dit definitief vast te monteren en de overgangen mooi strak te maken.
Ron.