Luc,
Inderdaad je opmerking is voor het ogenblik heel terecht.
De spantenuiteinden zijn op een viertal stukken wat slordig ( zaagwerk) geëindigd, aan bak en stuurboord.
Ze moeten nog allemaal afgeschuurd worden voor de gangbochten.
Daarmee zal deze exact de sponning volgen van de kiel.
Luc, hebben wij het op hezelfde houtsoort?? Marupa
Die plankjes die men kan kopen in de doehetzelfzakens, hubbo, gamma,....?
Ik heb toch en andere ervaring mee, hoor.
Marupa, sinds de bouw van de doorsnede, en die is helemaal gemaakt uit marupa, heb ik het hout leren kennen.
De dekplanken (4mm. op 1,5mm.)op de doorsnede zijn ook uit marupa en hebben een toch een fijne struktuur. Vroeger gebruikte ik linden of esdoorn
Het is, ja, een bros houtsoort voor kleine gebogen dingen, ze breken gemakkelijk.
Kletsnat gemaakt, maar dan wel door en door, kun je die echter wel goed plooien.
groetjes
Ward
Inderdaad je opmerking is voor het ogenblik heel terecht.
De spantenuiteinden zijn op een viertal stukken wat slordig ( zaagwerk) geëindigd, aan bak en stuurboord.
Ze moeten nog allemaal afgeschuurd worden voor de gangbochten.
Daarmee zal deze exact de sponning volgen van de kiel.
Luc, hebben wij het op hezelfde houtsoort?? Marupa
Die plankjes die men kan kopen in de doehetzelfzakens, hubbo, gamma,....?
Ik heb toch en andere ervaring mee, hoor.
Marupa, sinds de bouw van de doorsnede, en die is helemaal gemaakt uit marupa, heb ik het hout leren kennen.
De dekplanken (4mm. op 1,5mm.)op de doorsnede zijn ook uit marupa en hebben een toch een fijne struktuur. Vroeger gebruikte ik linden of esdoorn
Het is, ja, een bros houtsoort voor kleine gebogen dingen, ze breken gemakkelijk.
Kletsnat gemaakt, maar dan wel door en door, kun je die echter wel goed plooien.
groetjes
Ward