Voor een groepsbouw op een ander forum, is het de bedoeling een model van de vermaarde kitfabrikant Miniart te bouwen. Deze producent bouwt kits van hoge precisie met niet zelden meer dan 500 onderdeeltjes, sommige kits naderen zelfs de 1.000 stukjes-grens. We gaan ons laten onderdompelen in de weelde en, ongetwijfeld, ergernissen, kortweg.. het avontuur, van de wereld die Miniart heet.
Mijn deelname aan de groepsbouw bestaat uit de recent uitgebrachte LGOC dubbeldeks bus uit het begin van de vorige eeuw. Dit bouwverslag is een samenvatting van het elders geplaatste bouwverslag, waarbij de verhalingen, technische toelichtingen, bouwtips en caveats zijn vervangen door bondige teksten ter omschrijving van wat er op de foto's te zien is, om jullie niet te overprikkelen
Het is een heel pakket aan sprues. Mijn handje linksonder is op ware grootte.
1. De sprues worden eerst gesorteerd en opgehangen, voor snelle vindbaarheid en ter voorkomen schade.
2. Gaatjes voor de klepstoters moeten van 1,05mm. naar 1,3mm. worden geboord, anders past het niet.
3. Onder 1. de klepstoters in dryfit. Onder 2. een lelijke naad, door de liquid poly.
4. Hieronder is die naad gladgeschraapt, nadat de lijm was gedroogd. De motorkoppen te ontbramen, kost veel moeite en tijd.
Erg leuke kit tot nu toe, ondanks de vele energie en tijd die 'ie kost!
Bestede tijd: 2 uur
Mijn deelname aan de groepsbouw bestaat uit de recent uitgebrachte LGOC dubbeldeks bus uit het begin van de vorige eeuw. Dit bouwverslag is een samenvatting van het elders geplaatste bouwverslag, waarbij de verhalingen, technische toelichtingen, bouwtips en caveats zijn vervangen door bondige teksten ter omschrijving van wat er op de foto's te zien is, om jullie niet te overprikkelen
Het is een heel pakket aan sprues. Mijn handje linksonder is op ware grootte.
1. De sprues worden eerst gesorteerd en opgehangen, voor snelle vindbaarheid en ter voorkomen schade.
2. Gaatjes voor de klepstoters moeten van 1,05mm. naar 1,3mm. worden geboord, anders past het niet.
3. Onder 1. de klepstoters in dryfit. Onder 2. een lelijke naad, door de liquid poly.
4. Hieronder is die naad gladgeschraapt, nadat de lijm was gedroogd. De motorkoppen te ontbramen, kost veel moeite en tijd.
Erg leuke kit tot nu toe, ondanks de vele energie en tijd die 'ie kost!
Bestede tijd: 2 uur