Merci voor het volgen Jan, Ron en Erwin.
Erwin, de vrachtwagenversie is ook zeker de moeite waard.
Ron: de stelmoeren binnen de klepstoter-subassemblies zijn niet groot. Ik wil ze om een 0,5mm. ring heen schuiven en ze zijn 1,0mm. in diameter. Het is haast ondoenlijk om eerst 0,5mm. te ponsen en daarna het ponsresultaat precies te centreren voor de 1,0mm. pons, vanwege optische illusies als je van boven in dat gat kijkt. Steeds als ik het 1mm. moertje had geponst, bleek het 0,5mm. gaatje niet geheel concentrisch te zitten. Vandaar dit afgedraaide gereedschapje, om dit doenlijk te maken.
Hier zie je de 1mm. schacht door het 1mm.-gat van de punch & die heen.... en dan de 0,5mm. schacht door het voorgeponste 0,5mm. gaatje in het plastic.
Het tooltje heb ik enkel gebruikt om het plastic in precies de juiste positie te leggen t.o.v. de punch & die, dan verwijderen en dan de 1mm. punch gebruiken.
Tot zover de toelichting; hopelijk maakt dit het duidelijker.
28. Voor degenen die deze kit willen bouwen... vergeet niet vier gaatjes te boren in het chassis (daar kijk je snel overheen). De ideale boordiameter is 0,75mm.
29. Na de grote schoonmaakklus, eerst alles op volgorde leggen.
30. Met een penseel liquid poly aanbrengen (kwastje in de pot is wat lomp voor fijne werkzaamheden) en één kant alvast lijmen.
31. Uitlijnen van het chassis op vlakke ondergrond.
42. Het resultaat tot nu toe, met dryfit van de motor.
Bestede tijd: 16 uur.
Erwin, de vrachtwagenversie is ook zeker de moeite waard.
Ron: de stelmoeren binnen de klepstoter-subassemblies zijn niet groot. Ik wil ze om een 0,5mm. ring heen schuiven en ze zijn 1,0mm. in diameter. Het is haast ondoenlijk om eerst 0,5mm. te ponsen en daarna het ponsresultaat precies te centreren voor de 1,0mm. pons, vanwege optische illusies als je van boven in dat gat kijkt. Steeds als ik het 1mm. moertje had geponst, bleek het 0,5mm. gaatje niet geheel concentrisch te zitten. Vandaar dit afgedraaide gereedschapje, om dit doenlijk te maken.
Hier zie je de 1mm. schacht door het 1mm.-gat van de punch & die heen.... en dan de 0,5mm. schacht door het voorgeponste 0,5mm. gaatje in het plastic.
Het tooltje heb ik enkel gebruikt om het plastic in precies de juiste positie te leggen t.o.v. de punch & die, dan verwijderen en dan de 1mm. punch gebruiken.
Tot zover de toelichting; hopelijk maakt dit het duidelijker.
28. Voor degenen die deze kit willen bouwen... vergeet niet vier gaatjes te boren in het chassis (daar kijk je snel overheen). De ideale boordiameter is 0,75mm.
29. Na de grote schoonmaakklus, eerst alles op volgorde leggen.
30. Met een penseel liquid poly aanbrengen (kwastje in de pot is wat lomp voor fijne werkzaamheden) en één kant alvast lijmen.
31. Uitlijnen van het chassis op vlakke ondergrond.
42. Het resultaat tot nu toe, met dryfit van de motor.
Bestede tijd: 16 uur.