Ondertussen is het weer even geleden sinds de laatste update, voetbal op TV, af en toe toch eens wat beter weer, ...
Maar af en toe is er ook wel wat verder gewerkt.
Zo ziet de cabine er nu uit. Nog een paar laagjes verf en vernis...
Intussen ook wel al wat onderdelen van het interieur van de cabine in elkaar gezet.
Nog een paar laagjes verf vooraleer ik ze in de cabine ga plakken...
en de spatborden vooraan (er moeten ook hier zeker nog 4-5 lagen verf op)
Ondertussen blijven we schuren en verven aan zowel de voor- als achtersteven. Ik ga toch eens de juiste samenstelling van Vallejo-kleuren moeten vinden voor het Liebherr-geel. Ik vind op een aantal sites dat het Liebherr-geel het kortste aanleunt bij RAL 1007, narcisgeel.
Maar daar heeft Vallejo geen pasklaar potje van. Dus wordt het zoeken en mixen.
Waarom Vallejo?
Het geel dat er nu opstaat is Lufthansageel van Revell Aqua Color en ik vind de dekking maar niks.
Zero Paints heeft Liebherr-geel in de aanbieding maar ik heb geen airbrush en Zero Paints is door de verdunning niet geschikt voor penseel.
En met enamels heb ik helemaal geen ervaring op papier. En is er wel een enamel RAL 1007? Ik moet nog eens op zoek.
Ik voel me comfortabel met Vallejo acryl. De eerste 3-4 lagen lijkt het nergens op maar volhouden tot 6 tot 8 lagen en dan is het helemaal goed.
Ah ja
@Erwin: ik heb me die spuitbus uit de AVA niet geriskeerd. Het geel wijkt nog te veel af en ik vrees ook dat de pigmenten te grof zijn voor modelbouw.
Dus terwijl mijn bovenkamer hierop verder stoomt zijn jullie inzichten ook meer dan welkom. Ondertussen is er nog genoeg te bouwen in de cabine. Er is dus nog wel tijd om tot de juiste oplossing te komen.
Grt,
Joost