Davy,
Plamuren lijkt mij niet te doen. Enfin, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Als je een "blutsje" (of andere ongewenste oneffenheden) hebt, zou je je de volgende vragen moeten stellen:
1) Hoe komt dat blutske daar?
Ligt het aan de onstabiliteit van het onderdeel zelf? Dan kan je proberen te verstevigen met papier en/of karton.
Of ligt het aan de werkwijze? Je moet jezelf in vraag durven stellen en proberen om op een andere manier tot het gewenste resultaat te komen.
2) Als je toch met dat "blutske" zit, kan je je wel nog de vraag stellen of het storend zal zijn voor het eindresultaat.
Als het antwoord nee, laat dat blutske dan gewoon zitten.
Als het antwoord ja is, is herbeginnen de beste optie. Niet leuk op het moment zelf, maar als je het niet doet kan je d'er zeker van zijn dat het blutske het enige is dat je altijd zal blijven zien van het volledige model. En papiermodelbouw laat wel makkelijk toe om bepaalde stukken te kunnen herbeginnen.
Je wil niet weten hoeveel keer ik bij vroegere modellen herbegonnen ben vooraleer het resultaat OK was. Zelfs bij dit model heb ik bepaalde onderdelen verschillende keren moeten aanpakken, denk maar aan de trapjes...
Ik hoop dat mijn uitleg niet te ontmoedigend is...
, en dat je d'er iets aan hebt om je vaardigheden te verbeteren. Hoe beter je iets kunt, hoe plezanter het is. Maar alleen oefening baart kunst.
Grtz,
Joost