Goedemiddag Beste Kijkers !
De Carro Armato is af. Nu nog wachten op de bemanning, dan kan hij naar de woestijn.
Ik heb geen foto's van de diverse tussenstappen in de verwering, maar 'k zal proberen hier in 't kort wat uitleg te geven. Na de decals aangebracht te hebben tussen twee laagjes glansvernis, heb ik eerst een filter aangebracht met diverse dotjes olieverf die ik 'geblend' heb met thinner.
Hierna volgde een wash voor DAK vehicles van A.MIG. Dan volgde een sessie chipping, met H121 Pale Stone heb ik eerst wat lichte paintchips opgebracht, dit zowel met het sponsje als met een fijn penseel. De grotere chips werden omgevormd tot 3D met wat Raw Umber olieverf.
Met Streaking Grime for DAK vehicles van A.MIG werden de verticale vlakken van aflopende strepen voorzien. Met Tamiya Buff is een mistlaagje stof aangebracht, voornamelijk op de onderzijde van het voertuig. Tot zover de 'verf bewerkingen', nu volgt een rondje pigmentpoeders : met North African Dust van A.MIG is het voertuig met stof behandeld. De onderzijde kreeg eerst een behandeling met Textured Paint, Sand, van Tamiya. Dit is een dikke verf met microballoons die voor wat textuur moeten zorgen. Deze verf is voornamelijk in de hoeken onder de spatborden en overhangende delen van de bovenbouw aangebracht. Hierop volgden verschillende stofkleurige pigmentpoeders. Wat verdunde Humbrol 72 is hier en daar neergezet en nogmaals verdund met thinner, zodat het mooi vloeit in de onderliggende lagen.
Met Track Wash van AK zijn de verschillende plekjes smeer er op gezet, de meeste benadrukt door er nog eens wat Engine Oil van AK op de brengen om een glanzend effect te verkrijgen. De tracks zijn geschilderd met H113 en nadien behandeld met stof pigmentpoeders. De binnenzijde is behandeld met een grafietpotlood om de loopsporen na te bootsen. Van het trackwiel is de verf er af geborsteld met een glasvezelpotlood zodat het witmetaal van de Friulwielen terug bloot kwam, de tracks kregen hun blinkend uiterlijk door de verf er af te schuren met wat schuurpapier.
Op de tweede foto zie je twee stukken spare tracks liggen, ter extra bepantsering. Allez, dat wil ik jullie doen geloven. Maar ik moet eerlijk bekennen, het is om een fout te maskeren. Onder het onderste deel zit een joekel van een pinmark, die ik pas opmerkte tijdens het verweren, veel te laat dus om nog weg te werken zonder sporen na te laten. Bedekken was de enige optie, en die enkele extra links in de Friul set kwamen hier goed van pas...
Groeten Rik
De Carro Armato is af. Nu nog wachten op de bemanning, dan kan hij naar de woestijn.
Ik heb geen foto's van de diverse tussenstappen in de verwering, maar 'k zal proberen hier in 't kort wat uitleg te geven. Na de decals aangebracht te hebben tussen twee laagjes glansvernis, heb ik eerst een filter aangebracht met diverse dotjes olieverf die ik 'geblend' heb met thinner.
Hierna volgde een wash voor DAK vehicles van A.MIG. Dan volgde een sessie chipping, met H121 Pale Stone heb ik eerst wat lichte paintchips opgebracht, dit zowel met het sponsje als met een fijn penseel. De grotere chips werden omgevormd tot 3D met wat Raw Umber olieverf.
Met Streaking Grime for DAK vehicles van A.MIG werden de verticale vlakken van aflopende strepen voorzien. Met Tamiya Buff is een mistlaagje stof aangebracht, voornamelijk op de onderzijde van het voertuig. Tot zover de 'verf bewerkingen', nu volgt een rondje pigmentpoeders : met North African Dust van A.MIG is het voertuig met stof behandeld. De onderzijde kreeg eerst een behandeling met Textured Paint, Sand, van Tamiya. Dit is een dikke verf met microballoons die voor wat textuur moeten zorgen. Deze verf is voornamelijk in de hoeken onder de spatborden en overhangende delen van de bovenbouw aangebracht. Hierop volgden verschillende stofkleurige pigmentpoeders. Wat verdunde Humbrol 72 is hier en daar neergezet en nogmaals verdund met thinner, zodat het mooi vloeit in de onderliggende lagen.
Met Track Wash van AK zijn de verschillende plekjes smeer er op gezet, de meeste benadrukt door er nog eens wat Engine Oil van AK op de brengen om een glanzend effect te verkrijgen. De tracks zijn geschilderd met H113 en nadien behandeld met stof pigmentpoeders. De binnenzijde is behandeld met een grafietpotlood om de loopsporen na te bootsen. Van het trackwiel is de verf er af geborsteld met een glasvezelpotlood zodat het witmetaal van de Friulwielen terug bloot kwam, de tracks kregen hun blinkend uiterlijk door de verf er af te schuren met wat schuurpapier.
Op de tweede foto zie je twee stukken spare tracks liggen, ter extra bepantsering. Allez, dat wil ik jullie doen geloven. Maar ik moet eerlijk bekennen, het is om een fout te maskeren. Onder het onderste deel zit een joekel van een pinmark, die ik pas opmerkte tijdens het verweren, veel te laat dus om nog weg te werken zonder sporen na te laten. Bedekken was de enige optie, en die enkele extra links in de Friul set kwamen hier goed van pas...
Groeten Rik