Hoofdsponsor

1/35 M13/40 Carro Armato [wip]

Goedemiddag Beste Kijkers !

De Carro Armato is af. Nu nog wachten op de bemanning, dan kan hij naar de woestijn.

attachment.jpg

Ik heb geen foto's van de diverse tussenstappen in de verwering, maar 'k zal proberen hier in 't kort wat uitleg te geven. Na de decals aangebracht te hebben tussen twee laagjes glansvernis, heb ik eerst een filter aangebracht met diverse dotjes olieverf die ik 'geblend' heb met thinner.

attachment.jpg

Hierna volgde een wash voor DAK vehicles van A.MIG. Dan volgde een sessie chipping, met H121 Pale Stone heb ik eerst wat lichte paintchips opgebracht, dit zowel met het sponsje als met een fijn penseel. De grotere chips werden omgevormd tot 3D met wat Raw Umber olieverf.

attachment.jpg

Met Streaking Grime for DAK vehicles van A.MIG werden de verticale vlakken van aflopende strepen voorzien. Met Tamiya Buff is een mistlaagje stof aangebracht, voornamelijk op de onderzijde van het voertuig. Tot zover de 'verf bewerkingen', nu volgt een rondje pigmentpoeders : met North African Dust van A.MIG is het voertuig met stof behandeld. De onderzijde kreeg eerst een behandeling met Textured Paint, Sand, van Tamiya. Dit is een dikke verf met microballoons die voor wat textuur moeten zorgen. Deze verf is voornamelijk in de hoeken onder de spatborden en overhangende delen van de bovenbouw aangebracht. Hierop volgden verschillende stofkleurige pigmentpoeders. Wat verdunde Humbrol 72 is hier en daar neergezet en nogmaals verdund met thinner, zodat het mooi vloeit in de onderliggende lagen.

attachment.jpg

Met Track Wash van AK zijn de verschillende plekjes smeer er op gezet, de meeste benadrukt door er nog eens wat Engine Oil van AK op de brengen om een glanzend effect te verkrijgen. De tracks zijn geschilderd met H113 en nadien behandeld met stof pigmentpoeders. De binnenzijde is behandeld met een grafietpotlood om de loopsporen na te bootsen. Van het trackwiel is de verf er af geborsteld met een glasvezelpotlood zodat het witmetaal van de Friulwielen terug bloot kwam, de tracks kregen hun blinkend uiterlijk door de verf er af te schuren met wat schuurpapier.

Op de tweede foto zie je twee stukken spare tracks liggen, ter extra bepantsering. Allez, dat wil ik jullie doen geloven. Maar ik moet eerlijk bekennen, het is om een fout te maskeren. Onder het onderste deel zit een joekel van een pinmark, die ik pas opmerkte tijdens het verweren, veel te laat dus om nog weg te werken zonder sporen na te laten. Bedekken was de enige optie, en die enkele extra links in de Friul set kwamen hier goed van pas...

Groeten Rik

Hey,

Da's indd de moeite weer, heb je de camou gespoten met de vrije hand of was er een soort van stencil/afplakwerk.
Ziet er verzorgd mooi uit, we zijn benieuwd naar de dio.... ;)

Thanks mannen !

@Swaken : camo is gespoten uit de vrije hand, mbv een voorbeeld dat ik uitprintte van het internet. Met mijn H&S Evolution, een naald van 0.2 mm, waardoor ik zeer fijn kon spuiten. Op de dio ben ik nog aan 't broeden... iets met een moskee...

Groeten Rik

Rik zou je niet overwegen om alsnog een extra pinwash aan te brengen rond alle randen, roosters, en dergelijke?
Het lijkt mij allemaal een beetje te egaal ingekleurd en ik ben dat van U niet gewoon.

Op de tweede foto zie je twee stukken spare tracks liggen, ter extra bepantsering. Allez, dat wil ik jullie doen geloven. Maar ik moet eerlijk bekennen, het is om een fout te maskeren.

Tis eens iets anders dan de welgekende vlag é Rik......

Laatst bewerkt door een moderator:
Knap werk,alsook een rijke verslaggeving van de schilder-verweringswerken..!!!

Grtz yves,

@Erwin : ik heb in een vroeg stadium een pinwash aangebracht, later is op dezelfde plaatsen stof opgebracht. Dit cumuleert op dezelfde plekken, dus zo is de pinwash wat teniet gedaan. Maar ik zal het nog eens onder de loep nemen en hier en daar de pinwash nog wat versterken.

@Famo : daar zijn we tegen, hé Famo. Vlaggen en canvas zeilen dienen opgerold te zitten in een kist.

@Yves : thanks !

Grtz Rik

Terug
Bovenaan