Hoofdsponsor

1/35 M8 Greyhound [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat dacht nu ook swaken :D nu ivm het chippen, welke kleur moet ik hiervoor eigelijk gebruiken? Verschilt dit met olive drab ten opzichte van de duitse me camo die ik eens gedaan heb.. of wordt dit met de olieverf gedaan?

Hey,

Om te chippen kun je gerust eerst een lichtere tint van het basiskleur gebruiken zodat je de eerste laag van de 'verf-afschuring' bekomt om nadien in die chips een nog kleinere chip te plaatsen met Vallejo 822, dit is de ideale kleur om te chippen. Zo bekom je een soort van 3D effect op je verf.
Let wel, plaats je chips op een logische plaats, dus op hoeken en kanten en plaasten die door de bemanning veelvuldig wordt aangeraakt. Volledig op het einde van je verweerproces kan je dan met een potlood juist die plaatsen nog wat omhoog halen met een potlood zodat er blank metaal ontstaat.

Jaaaaaaaaaaa ! Dat is een hele verbetering, nu heb je diepte in je model en de washes zullen de drabtonen naar mekaar toe halen, maar ga niet te donker op je drablaag want dan verliest je voertuig opnieuw diepte.

Jaaaaaaaaaaa ! Dat is een hele verbetering, nu heb je diepte in je model en de washes zullen de drabtonen naar mekaar toe halen, maar ga niet te donker op je drablaag want dan verliest je voertuig opnieuw diepte.

idd ben wat aan het opzoeken hoe ik dit moet doen.. heb op youtube volgend filmpje gevonden. is dit iets dat ik kan gebruiken en nadien blinkende vernis om het nat effect te geven? http://www.youtube.com/watch?v=kOLcQVBa87E

want daar heb ik wat moeite mee hoe en welke kleur voor wash te kiezen en wanneer te gebruiken...
voor de washes eerst de decals kleven? en moet deze nadien eerst een vernislaag krijgen voor de washes eropgaan of is dit niet nodig?

vraag liever te veel :p dan mijn model te verprutsen.... :p

Laatst bewerkt:
@ swaken, bedankt :D idd daar ga ik eens rustig naar kijken waar ik er ga zetten.. zal maar een beetje opkomen want te veel gaat erop misstaan vrees ik..

@ danny_jeurissen : idd nog wat opzoekwerk aan het doen :D

ok na het zien van het filpmje dat ik hierboven gepost had effe geprobeerd op een stuk dat moeilijk te zien gaan zijn...
dit is alleen met witte olieverf gedaan...
het hevige wit aan de zijkant heb ik al wel verwijdert na het zien van de foto

iemand mss verdere tips? moet ik dit over het hele voertuig doen?

attachment.jpg

Ja Famo :D heb het nog minder sterk gemaakt en met een bruine wash tussengeweest... Maar heb eerst men decalgekleefd...en ga nu verder met verweren...

Dat is een heel mooi effect. ga het zelf ook eens proberen op een van mijn modellen.
Doe zo voort, kom regelmatig eens kijken.
Vind net als bij andere collega bouwers steeds goede tips.

bedankt Buzzy, ik ga ook veel rondkijken om altijd wat bij te leren... :D

na de decals gekleefd te hebben een klein hoekje gedaan met de regensporen...
het toont wel witter op foto maar dit is met flits getrokken, ik weet nu niet eens dit opdroogd wordt dit doffer van kleur?
want wat moet ik eigelijk doen met de vlakke stukken? zoals heel de bovenkant van het voertuig?

attachment.jpg

Kevin, je bent goed bezig met je onderzoek naar optimale resultaten vriend, jij gaat er komen ! Wel opletten dat je de "regenstrepen uit het potteke" niet te intensief gaat toepassen omdat dit eerder over zachte effecten gaat. Btw ik zie sporen van een vuile wash ? Prima, want ik was bang dat je daar niet mee gestart was. Dit is voor je gemak de meest toegepaste volgorde :

- model een basislaag geven (bijvoorbeeld zwart, wit, of een primerlaag),

- gevolgd door je eindkleur (kan ook camouflage zijn, of bijvoorbeeld een kleur al dan niet helemaal opgebouwd uit kleurmodulatietechniek...),

- een satijnvernislaag om voorgaande lagen te beschermen én om de olieverfwashes en andere behandelingen beter te laten vloeien,

***een matlaag remt de verf af en zuigt washes op met heel lelijke ongewenste effecten voor gevolg.

- decals plaatsen op de satijnvernislaag,

***mag lokaal op de plaats van de decal zelfs hoogglans zijn voor optimale gladde hechting=geen luchtbellen onder decal !

- decal beschermen met satijnvernislaagje, lokaal aangebracht,

- vuile olieverfwash aanbrengen, dit kan je met Burnt umber olieverf + white spirit,

***olieverf even op een krant leggen om de olie eruit te trekken. Waarom ? Olie laat glanssporen achter en dat is niet mooi.

- een pinwash langs de details zetten zoals handgrepen, bouten, ook langs luiken in de kieren etc...

***hoe ? iets minder verdunde olieverfwash met een heel fijn penseeltje aantippen zodat deze wash automatisch in de kieren loopt en zich langs details nestelt.

Dit is een mogelijkheid van werken in de beginfase van het weatheren.

Keep on bro !

ok Gunit, bedankt voor deze overduidelijke uitleg... :D de satijnvernis had ik al de gloss vernis voor gebruikt, tja had het voorbeeld van het filmpje al nagedaan.. maar ik ge er nadien wel met satijn of mat opnieuw over denk ik, de gloss blinkt me net iets te hard om dit zo te laten... ik zat nu met het idee als de rainmark allemaal gedaan zijn. en stel dat ik er mat of satijn overzet om de echt natte strepen weer te geven van met een fijn menseel en Mig Wet effects te gebruiken... zodat hij niet volledig nat toont maar dat er toch te zien is dat hij in het nat staat...

maar aangezien deze met de snuit schuin naar beneden komt te staan de echt natte strepen op die schuinte te laten lopen, dat deze nat aan het worden is nadat hij van de berm gereden is...

als je men uitleg kunt volgen natuurlijk :D

gestopt met de regenstrepen... ikhoop dat dit niet "te" is, ik het zo licht mogelijk proberen te blijven... natuurlijk nu met flits toont het weer veel witter dan het eigelijke resultaat, ik ga hier natuurlijk nog wel met een donkere wash over nadien dan zal dit ook wel wat doffer worden denk ik...

attachment.jpg

attachment.jpg

snel even wat daglicht foto's getrokken voor ik ga werken... zo is te zien dat de regensporen minder hevig zijn dan met de flits

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Geslaagde Rain Marks hoor ,niet teveel ,niet te weinig....een goed evenwichtig effect ;)

Juist erop, niet te weinig noch te veel, met daglichtfoto's kom je toch een eind realistischer uit. Daarom dat ik vandaag geen foto meer plaats, het licht deed het model geen eer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan