Deze kit wordt de volgende, en dus de eerste van 2023 welke ik ter hand ga nemen.
De kit zal hier en daar een "update" krijgen om beter te passen in een vignette-verhaal welke ik in mijn hoofd heb.
Op de boxart is dus de truck te zien welke in de kit steekt, en achter de truck ziet men een aanhangwagen en geschut hangen welke niet in de kit zitten.
Echter een paar hersensellen herkenden de aanhangwagen, die dacht ik ergens in mijn onderdelendoos te hebben liggen, dus even op zoek.
Gevonden, maar deze is niet wat ik dacht dat het was, deze is van W.O. II en in slechte staat met veel lijmresten...
Uit elkaar halen dan maar en opkuisen
Even brainstormen wat ik moest aanpassen, de spatborden moeten verdwijnen, de dissel moet gemaakt worden, de deurtjes achteraan kloppen niet, de wielen kloppen niet,....
Gelukkig is er in de kit de mogelijkheid om te kiezen tussen twee soorten van voorste wielen voor de truck. Weet nog niet welke , maar het overblijvend paar zal voor de aanhangwagen gebruikt worden.
Veel van deze aanhangwagen blijft er niet over.. Het sop is de kolen niet waard, scratshen lijkt mij een betere oplossing.
Bovenstaand model zal dienst doen om afmetingen te nemen, en kan ik dan terug ineen steken..
En na enkele uurtjes bezig te zijn krijg je dit
En zo ben ik gestart met mijn eerste (gescratshed) model van 2023
Wat er ook al klaar ligt zijn een aantal figuurtjes uit de oude verzameldoos, weet nog niet welke zullen gebruikt worden..